اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی:

فراوان شدن مواد مخدر صنعتی در کشور حربه دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی فراوان شدن مواد مخدر صنعتی در کشور را حربه دشمن عنوان کرد.

فراوان شدن مواد مخدر صنعتی در کشور حربه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ماشاءالله صادقی ظهر امروز در همایش مبارزه با دخانیات که در پارک گل‌های مشهد برگزار شد اظهار کرد: برخی از مسئولان به ویژه در کشورهای بزرگ متوجه شده‌اند که در این حرفه پول زیادی می‌توان به دست آورد.

وی تصریح کرد: برای کسب درآمدهای هنگفت در این مسیر قدم گذاشته‌اند که در آن به هیچ وجه عاقبت به خیری وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی تخریب بالاتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد خاطر نشان کرد: ممکن است یک فرد چندین و چند سال با اعتیاد به تریاک زنده بماند و به بیماری ویژه‌ای مبتلا نشود.

صادقی افزود: اما افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی بعد از چند سال به بیماری‌های مختلفی دچار و عمرشان بسیار کوتاه می‌شود و در عرض چند سال فوت می‌کنند.

وی فراوان شدن مواد مخدر صنعتی در کشور را حربه دشمن عنوان کرد و متذکر شد: این حربه برای از پا درآوردن جوان‌های کشور ما است زیرا جوان‌های زیادی به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی فوت می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی اظهار کرد: به عنوان مثال در حالتی که قیمت هر کالایی در بازار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است قیمت مواد مخدر صنعتی کاهش داشته است.

صادقی ادامه داد: در حالی که به دلایلی مانند تحریم بسیاری از کالاهای اساسی در بازار کمیاب شده مواد مخدر صنعتی در بیشتر پارک‌ها و محلات حاشیه به وفور یافت می‌شود.

وی تاکید کرد: این نمونه‌ها نشان‌دهنده این است که در تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی میان جوانان توطئه دشمنان وجود دارد.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با بیان اینکه افراد از شیوه‌های مختلف برای توزیع مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد: عده‌ای در آرایشگاه‌ها مواد را به عنوان داروی لاغری می‌فروشند و عده‌ای آن را در دانشگاه‌ها به عنوان داروی انرژی‌زا برای جلوگیری از خواب رفتن در شب امتحان می‌فروشند.

صادقی با اشاره به اینکه مصرف این مواد عوارض زیادی در پی دارد تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوارض آن تغییر ذائقه افراد است که از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی برگردانده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در مراکز دولتی ترک اعتیاد بهبود پیدا می‌کنند خاطر نشان کرد: از تابستان سال گذشته تاکنون 757 نفر از افرادی که به آخر خط مصرف اعتیاد رسیده بودند را به این مراکز برده و برای ترک بستری کرده‌ایم که بیش از نیمی از آن‌ها به زندگی برگشته‌اند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی با اشاره به وظیفه دولت در قبال جوان‌ها برای پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: علاوه بر دولت که قانونا وظیفه دارد تمام ملت شرعا وظیفه دارند که برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه اقداماتی انجام دهند.

صادقی اضافه کرد: علاوه بر این تجربه نشان داده است که در هر کاری مردم وارد شوند بهتر از دولت می‌توانند آن را انجام دهند.

انتهای پیام/70010/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول