اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افتتاح 1100 پروژه در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افتتاح یک‌ هزار و 100 پروژه هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

افتتاح 1100 پروژه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلیل اقامه دهه فجر را یاد و نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه زمانی صحبت کردن از اسلام در اماکن عمومی جرم محسوب می‌شد، ادامه داد: افراد بسیاری در راه زنده نگه‌داشتن اسلام مبارزه کردند و جان باختند.

هاشم‌نیا دهه فجر را پیام‌آور پیروزی قطعی مستضعفان بر مستکبران نامید و خاطر نشان کرد: دهه فجر یادآور حق، عدالت و اعتلای اسلام است.

استاندار گیلان استقلال، آزادی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی را از دستاوردهای مهم و معنوی انقلاب اسلامی توصیف کرد.

*تحصیل 144 هزار نفر دانشجو در گیلان

وی تحصیل 144 هزار نفر دانشجو در گیلان را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: 25 درصد جمعیت استان اکنون مشغول تحصیل هستند، در حالی که 54 درصد جمعیت گیلان قبل از انقلاب بی‌سواد بودند.

هاشم‌نیا از افتتاح یک‌ هزار و 100 پروژه هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و اذعان کرد: بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی شده است، اظهار کرد: امسال نخستین ذوب‌آهن شمال کشور در استان افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان نخستین کارخانه تولید گازهای صنعتی و نخستین بندر با همکاری بخش خصوصی در آستارا را از جمله پروژه‌های افتتاحی در سال جاری در استان برشمرد و یادآور شد: امسال نخستین ایستگاه لرزه‌نگاری در گیلان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول