اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ملت ایران با زور و تحکم خاضع نمی‌شود / برتری ایران به واسطه جوانان هوشمند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که با زور و تحکم خاضع نمی‌شود چرا که روحیه این ملت روحیه آزادیخواهی است.

ملت ایران با زور و تحکم خاضع نمی‌شود / برتری ایران به واسطه جوانان هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز همزمان با اولین روز دهه فجر در دیدار با مدیران و مسئولان استان اردبیل در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار داشت: ما خداوند متعال را شاکریم که نعمت عظیم انقلاب اسلامی را به ما هدیه داد که بعد از گذشت 34 سال ما امروز در نقطه‌ای از اقتدار و صلابت جهانی قرار داریم که حتی تصور چنین عظمتی را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: این ملت با روحیه ارزشی خود بر دشمنان و اهریمنان مسلط شده و با شکستن انحصار غربی حتی در تکنولوژی‌های پیشرفته توانسته است برای همیشه به نظام ارباب رعیتی در دنیا پایان دهد.

امام جمعه اردبیل به سیاست زورمدارانه نظام طاغوتیان علیه ملت‌های آزادیخواه اشاره کرد و یادآور شد: اولین و عظیم‌ترین دستاورد این ملت در دو دهه گذشته دستیابی به استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... بود که آمریکا و نظام غرب نتوانستند جلوی آن بایستند و مانند سابق بخواهند برای این ملت نخست وزیر انتخاب کرده یا آن را برکنار کنند چرا که چنین رفتاری با کرامت و رفعت ملت ایران منافات داشت.

عاملی با اشاره به برخی سخنان از زبان نخست وزیران رژیم پهلوی و شاهنشاهی گفت: آمریکاییان به حدی در مقابل این ملت گستاخ و عنود شده بودند که حتی تلاش کردند به هر نحو ممکن آمال و آرزوهای خود را به ثمر بنشانند و غرور این ملت را بشکنند.

وی عنوان کرد: ‌برای یک ملت ارزشمند‌تر و مقدس‌تر از غرور و هویت ملی چیز دیگری نیست که چنین غروری در دوران پهلوی زیر پا گذاشته شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان به استقلال علمی کشورمان و پیشرفت‌های محیر‌العقول در این باب اشاره کرد و افزود: اینکه ملت ایران امروز به دست جوانان توانمندش کاوشگری را به فضا پرتاب می‌کند نشانگر این مسئله است که برای پیشرفت‌های علمی این سرزمین و جوانانش مجال خوبی پیدا شده به طوری که دانشگاه‌های ما در سایه این فرصت رتبه‌های ممتاز جهانی را به دست آوردند.

* نبوغ بومی جوانان این کشور دنیا را به حیرت انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دشمن با بهانه قرار دادن موضوع انرژی هسته‌ای سعی می‌کند غرور ارزشمند این ملت را در عرصه علمی و پیشرفت‌های جدید تحت‌الشعاع قرار دهد و ترس واقعی آنها از بلوغ، استعداد و نبوغ بومی جوانان این سرزمین است.

وی تولیدات ایران را بدیع و تازه اعلام کرد و تصریح کرد: علیرغم محاصره علمی و اقتصادی این ملت امروز در مسیر پیشرفت روز افزون قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری دومین دستاورد انقلاب اسلامی را مسئله آزادی در این کشور برشمرد و ادامه داد: امروز شاهد نقدهای بسیار آزادانه و گاه به ادعای خود غربی‌ها انتقادهای بنیاد‌افکنی هستیم که نظیر چنین آزادی در دنیا مشاهده نمی‌شود.

عاملی سخن یکی از محققان که اعلام کرده انقلاب اسلامی 500 سال عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و توانست هویت تازه‌ای به ایرانیان ببخشد را یادآور شد و ابراز داشت: ما در عرصه بهداشتی و خدمت‌رسانی به روستاها نیز به شاخصه‌های ممتازی دست یافتیم.

 

* ایرانیان در چینش ملت‌ها جایگاهشان را پیدا کرده‌اند

وی دیگر دستاورد انقلاب اسلامی را در سه دهه گذشته قرار گرفتن ایران در جایگاه واقعی چینش ملت‌ها یاد کرد و تاکید کرد: ما امروز به چنان جایگاهی رسیده‌ایم که 1+5 را هر کجا دوست داشته باشیم به پای مذاکره می‌نشانیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان اردبیل از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن یاد کرد و گفت: این ملت چنان دنیا را در 34 سال گذشته متحول کرده است که به بسیاری از کشورها نظیر سوریه، لبنان و مصر جرات گفتن مسائلشان را داده است.

عاملی به پایان شیطنت‌های چند قرن استکبار در سایه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: خود غربی‌ها مدعی هستند که تا زمانی که ملت ایران به ولایت فقیه و راه امام و شهدا پایبند هستند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی علت ناکام ماندن بسیاری از نهضت‌های دنیا را ناشی از نبود رهبری صالح و ولایت فقیه مومن و معتقد اعلام کرد و افزود: نظیر این ناکامی را در مصر مشاهده می‌کنیم که مرسی تحت تاثیر نقشه ایران‌هر‌اسی غرب قرار گرفت و به جای حمایت از انقلابیون سلفی‌ها را دور خود جمع کرده است.

 

* راه شکرگزاری از انقلاب خیانت نکردن مسئولان است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه بسیاری از مدیران و مسئولان به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری 34 سال است که در نهایت گمنامی کار و تلاش می‌کنند، تصریح کرد: اگر امروز ایران به الگویی تبدیل شده است و از حصار بدخواهان خارج شده به دلیل روحیه انقلابی است که این ملت به آن مجهز شده‌اند.

عاملی به زیر‌ساخت‌های قوی امنیتی و نظامی در کشور اشاره کرد و ‌‌اظهار داشت: برای شکرگزاری از این نعمت گران‌ سنگ مسئولان نباید هرگز به فکر خیانتی باشند بلکه در حد وسع و توانشان باید شبانه‌روز بکوشند تا خدمت‌رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی فرصت‌سوزی مدیریتی را بزرگ‌ترین خیانت برشمرد و گفت: مسئولان و مدیران ما باید فاصله‌ها را با مردم کم کنند و با بساطت بیشتر سعی کنند به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان شکرگزاری از این نعمت‌ها را به هر وسیله ممکن ضروری خواند و بیان داشت: با وجود مشکلات و موانع و میلیارد‌ها تومان سرمایه‌گذاری دشمن در به انحراف کشیدن این نظام و انقلاب همه توطئه‌های آنها نقش بر آب شده چرا که جز ملت ایران هیچ حاکمیتی نمی‌تواند در برابر این همه هجمه و فشار بایستد و با آن مقابله کند.

عاملی ادامه داد: هر سال کنگره آمریکا میلیارد‌ها تومان اعتبار مصوب می‌کند تا از طریق کانال‌ها و شبکه‌های مختلف بذر نفرت و نفاق را پراکنده کند اما ملت ما با صلابت از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان گذشته است.

وی از مسئولان ستاد دهه فجر خواست تجلیل‌ها را به صورت مردمی برگزار کنند تا روحیه مشارکت مردم در صحنه بیشتر از این تقویت شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به خاطرات بوش در حمله به عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: آنها به صراحت اعلام کردند که هدفشان ایران بوده است تا بتوانند این ملت را زمین‌گیر کنند اما به رغم این فشارها و تهدیدها بصیرت این ملت در تمام صحنه‌های اجتماعی، معنوی و مذهبی مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود اذعان داشت: مردم ما در 22 بهمن و انتخابات خرداد ماه بار دیگر به زورگویان جهان اعلام می‌کنند که سرمایه‌گذاری میلیاردی آنها بر باد رفته و فناست.

انتهای پیام/62001/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول