اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

کاهش 150 کیلومتری مسیر کوهبنان به مشهد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: مسیر کوهبنان به مشهد مقدس با بهره‌برداری از جاده ارتباطی این مسیر، بیش از 150 کیلومتر کاهش می‌یابد.

کاهش 150 کیلومتری مسیر کوهبنان به مشهد

منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با تبریک سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه ویژه دولت خدمتگزار، ساخت جاده ارتباطی کوهبنان به مشهد مقدس آغاز شده است.

متقی ادامه داد: این مسیر روزهای پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد که با زیرسازی و آسفالت پنج کیلومتر باقیمانده مسیر کوهبنان به مشهد مقدس بیش از 150 کیلومتر کاهش می‌یابد و مسافران از دل کوهستان و روستاها عبور می‌کنند، بدون اینکه شاهد کویر، گرمای شدید و بی‌آبی در مسیر باشند.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: زائران آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند، می‌توانند مسیر زیارتی خود را از کوهبنان به مشهد انتخاب کنند و با استفاده از طبیعت بکر و حیات‌وحش قرق شده کوهبنان از مسیر کوهبنان، طرز و راور یا از طریق جاده کوهبنان به آسفیچ و بهاباد به سمت مشهد حرکت کرده و ایامی مفرح و به یاد ماندنی را در این مسیر سپری کنند.

متقی با اشاره به آثار و ابنیه فراوان تاریخی، سیاحتی و زیارتی در کوهبنان گفت: هر ایرانی به ویژه هر فرد کرمانی برای یک مرتبه هم که شده باید با برنامه‌ریزی از شهر توریستی و تاریخی کوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان کرمان بازدید کند.

 وی بیان داشت: کوهبنان مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی از جمله «مارکوپولو »جهانگرد مشهور ایتالیایی بوده و از توتیا و آیینه‌های فولادی کوهبنان به نیکی یاد کرده و آنها را به عنوان هدیه برای ملکه چین سوغات برده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مسئولان آستان قدس رضوی نسبت به ساخت زائرسرا در مسیر کوهبنان به راور و کوهبنان به بهاباد و طبس اقدام کنند تا زائران عبوری از این مسیر با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشوند و بتوانند روزهای مفرح و به یاد ماندنی را سپری کنند.

انتهای پیام/80012/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول