اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید استاندار کرمان درخواست شد

بهسازی و فعال‌سازی خانه‌های بهداشت کوهبنان

خبرگزاری فارس: در دیدار استاندار کرمان مردم کوهبنان خواستار بهسازی و فعال‌سازی خانه‌های بهداشت شدند.

بهسازی و فعال‌سازی خانه‌های بهداشت کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، استاندار کرمان در سفر به شهرستان کوهبنان از‌ روستای تاریخی و گردشگری «رتک» بازدید کرد و با حضور در جوار قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و‌ شهدا تجدید عهد و پیمان کرد.

رحیمی رئیس شورای اسلامی روستای «رتک» در این بازدید ‌از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه ساماندهی گلزار شهدا‌، ساخت پارک کودک، زیبا‌سازی ورودی روستا، جدول‌گذاری‌، آسفالت معابر و پیاده‌روها‌، ساخت میدان ورودی روستا و اجرای کامل طرح هادی در رتک قدردانی کرد.

‌وی افزود: با توجه به انجام کارها و خدمات ارزنده‌ دولت اما هنوز مشکلاتی در روستا به چشم می‌خورد که لازم است، مسئولان در زمینه انتقال آب آشامیدنی سالم، حفظ آثار باستانی از جمله قلعه تاریخی و ثبت شده رتک‌، گاز‌رسانی به روستا‌، بهسازی و باز‌سازی خانه بهداشت و فعال کردن این مکان برای دو روز‌‌ در هفته‌، مشکلات مربوط به آب کشاورزی روستا، لایروبی قنات‌ها و ... توجه کنند. 

رحیمی گفت: در صورت فراهم شدن امکانات بسیاری از مردم روستا که به استان یزد و شهرستان‌های کوهبنان، بهاباد و بافق مهاجرت کرده‌اند به زادگاه خویش باز می‌گردند به گونه‌ای که با فعالیت‌های انجام شده و همچنین ایجاد امید و نشاط در روحیه مردم، چند خانواده به روستا بازگشته‌اند‌.

اسماعیل نجار استاندار کرمان نیز با از اشاره به گوشه‌ای از خدمات انجام شده در دوران استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ قول مساعد در زمینه رفع پاره‌ای از مشکلات مربوطه را داد.

منصور متقی فرماندار کوهبنان اظهار داشت: دولت دهم برای زدودن چهره فقر و محرومیت‌ از روستا و مناطق کمتر توسعه یافته با تلاش مضاعف در حال کار و فعالیت است به گونه‌ای که‌ خدمات دولت در تمام زمینه‌ها از جمله ساخت مسکن‌، پرداخت وام مسکن‌، احداث بزرگراه‌، فراهم کردن فرصت‌های شغلی‌، پرداخت وام‌های اشتغال و ... طی چند‌ سال گذشته بسیار چشم‌گیر و ستودنی است.

وی ابراز داشت: روستای «رتک» با داشتن آثار و ابنیه بی‌نظیر مانند خانه‌های قدیمی و تاریخی، قلعه و برج تاریخی‌، درخت چند 100 ساله در شمالی‌ترین نقطه استان بی‌نظیر است، لذا از زمان آغاز فعالیت بهسازی و زیبا‌سازی ‌این ‌روستا مورد توجه ویژه کارگردانان تلویزیونی‌، خبرنگاران و‌ گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

متقی عنوان کرد: طی چند ماه اخیر چند‌ جهانگرد ایتالیایی‌، آفریقایی و ژاپنی از این روستای تاریخی بازدید کرده و قرار است به زودی ساخت سریال تلویزیونی در این روستا کلید بخورد.

انتهای پیام/80012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول