اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف‌

5 طرح عمرانی و فرهنگی در‌ کوهبنان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف‌ پنج طرح عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه کوهبنان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

5 طرح عمرانی و فرهنگی در‌ کوهبنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، به مناسبت ‌هفته وقف‌ ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی پنج طرح عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه کوهبنان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رضا مطیع‌دولت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان اظهار داشت: وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم ‌در شهرستان کوهبنان حال و هوای معنوی خاصی به این خطه بخشیده و موجب شده در تمام فصول سال پذیرای هزاران میهمان از اقصی نقاط کشور باشد.

وی ابراز داشت: در فصل تابستان و اوقات فراغت مردم بسیاری از استان‌های یزد‌، کرمان و خراسان‌جنوبی و شهرستان‌های زرند‌، راور‌، انار‌، رفسنجان‌، بافق‌ و بهاباد برای زیارت این اماکن مقدسه‌ و بازدید از سایر آثار و ابنیه تاریخی به کوهبنان سفر می‌کنند.

مطیع‌دولت ابراز داشت: برای رفاه و آسایش زائران و مسافران نسبت به ساخت زائر‌سرا‌، پارک‌‌ و آشپزخانه در کنار بقاع متبرکه اقدام شده و به زودی مجتمع تفریحی ولایت در تپه‌های مشرف به امامزاده بی‌بی عصمت افتتاح می‌شود. 

وی عنوان کرد: کاشی‌کاری ضلع شمالی و غربی امامزاده سلیمان‌شاه با مساحت 180 متر مربع با صرف اعتباری بالغ 300 میلیون ریال توسط خیران به پایان رسیده و امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم که امیدواریم در سال آینده نسبت به ساخت گنبد جدید نیز اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای سبز امامزاده بی‌بی عصمت بسیار گسترده بود، تصمیم بر این شد که ‌مقدمات آبیاری قطره‌ای فراهم شود و این پروژه نیز آماده افتتاح است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان ابراز داشت: بهره‌برداری از چاه عمیق آب و 20 هکتار آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال برای آبیاری فضای سبز امامزاده بی‌بی عصمت با حفر چاهی به ‌عمق 78 متر انجام شده و پروانه بهره‌برداری آن توسط سازمان آب صادر شده است. 

وی افزود: بوستان ولایت با مساحت 3 هزار و 500 متر مربع در ارتفاعات مشرف به امامزاده بی‌بی عصمت با هزینه‌ای بالغ بر 2 هزار و 500 میلیون ریال شامل 12‌ آلاچیق‌، برج نور‌، پارکینگ و 2 هزار هکتار فضای سبز همراه با کاشت‌ 2 ‌هزار اصله درخت آماده بهره‌برداری است. 

مطیع‌دولت بیان داشت: کتابخانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی عصمت با 7 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف و چهار کتابدار افتخاری به صورت مشارکتی با اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان در حال ارائه خدمات به زائران و شهروندان کوهبنانی است. 

وی تصریح کرد: کاشی‌کاری و زیبا‌سازی گنبد مطهر امامزاده زید‌‌بن علی(ع) دهستان خرمدشت به مساحت 480 متر مربع گنبد و 120 متر مربع رواق ورودی با هزینه‌ای بالغ بر 630 میلیون ریال اجرا و افتتاح شد. 

انتهای پیام/80012/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول