اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان مطرح کرد

ماجرای سفر مارکوپولو به کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان با بیان اینکه ‌مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده است، گفت: در سفرنامه مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری آباد‌ یاد شده است.

ماجرای سفر مارکوپولو به کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در بازدید جمعی از فرهنگ‌دوستان از ابنیه و اماکن تاریخی و گردشگری کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری‌، گردشگری، حیات وحش قرق شده و معادن متعدد دارد.

وی با بیان اینکه مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده است، گفت: سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کوهبنان دیدن کرده‌اند به گونه‌ای در سفرنامه مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری آباد و بزرگ با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص در عرصه‌های تاریخی و گردشگری یاد شده است.

متقی به مفاخر و مشاهیر کوهبنان اشاره کرد و افزود‌: آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، علامه سید‌احمد جعفری شاعر و مفسر بزرگ قرآن کریم در قرن معاصر، مرحوم محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی، حمید سیف‌الدینی‌، افضل‌الدین کوهبنانی و ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دانان قرن 9 هجری و ... از جمله مفاخر کوهبنان هستند.

فرماندار کوهبنان عنوان کرد: سلسله حمام‌ها، برج‌ها، قلعه‌ها، مساجد تاریخی، وجود چهار امام‌زاده واجب‌التعظیم، حیات وحش قرق شده‌، جاذبه‌های طبیعی، آثار و ابنیه متعدد تاریخی و گردشگری، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابوالخیر، آکواریم طبیعی روستای تاریخی با خانه‌های دستکند در گزک زمینه جذب میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

به گزارش فارس، این بازدید با حضور فرماندار کوهبنان و جمعی از اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان، مسئول آژانس سیاحتی و زیارتی جنوب شرق کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، اساتید قلم‌زنی و طراحی صنایع دستی تزئینی کرمان، مسئولان شرکت نمایشگاه‌های هفت وان، اعضای مجمع کویرنوردان و تورداران استان انجام شد.

انتهای پیام/80012/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول