اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد

کلنگ‌زنی و افتتاح 32 پروژه در ریگان

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان از کلنگ‌زنی و افتتاح 32 پروژه در حوزه‌های مختلف طی ایام الله دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

کلنگ‌زنی و افتتاح 32 پروژه در ریگان

مجید اعتمادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان به تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در این شهرستان پرداخت و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پروژه‌های زیادی در شهرستان ریگان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بیش از 32 پروژه طی دهه فجر در شهرستان ریگان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که در این زمینه اعتباری افزون بر 32 میلیارد تومان هزینه شده است.

اعتمادی عنوان کرد: بر اثر خشکسالی‌های پی‌در‌پی در ریگان و خشک شدن چشمه‌سارها در مناطق عشایری و پراکنده شدن عشایر، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا عشایر در نقاطی اسکان داده شوند.

وی بیان داشت: شش سایت اسکان عشایر در مناطق سرزه، سیف‌الدینی، کوهشاه، سنگ‌آباد، تک‌فرهاد و فردوس راه‌اندازی شده است که در این سایت‌ها اسکان عشایر بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در حال ساخت است که از این تعداد 12 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده‌اند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: در این سایت‌ها همچنین ساخت 12 واحد آموزشی، خانه بهداشت، راه‌اندازی پوشش صدا و سیما، مخابرات و طرح هادی انجام شده است.

وی از افتتاح خانه بهداشت مهدی‌آباد خانه بهداشت محمدآباد چاه‌ملک با اعتبار هر کدام 36 میلیون تومان در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

فرماندار ریگان عنوان کرد: در زمینه آب و فاضلاب نیز افتتاح خط انتقال آب روستای جهان‌آباد و محمدآباد سرحدی با اعتبار 4 میلیارد تومان، افتتاح مجتمع بزرگ آبرسانی کهور خشک با بهره‌مندی 22 روستا از آب آشامیدنی با اعتبار 4 میلیارد تومان و لوله‌گذاری روستای پشه‌خانه با اعتبار 25 میلیون تومان از جمله این طرح‌ها است.

اعتمادی ابراز داشت: خانه عالم محمدآباد سرحدی، طرح هادی روستای حجت‌آباد گنبکی و وکیل‌آباد رودشور، مدرسه ناصرآباد چاه‌ملک، نمازخانه مدرسه ناصریه، مدرسه شهید روهینا، مدرسه امام هادی(ع) و 12 مدرسه عشایری و سالن چند منظوره  مدرسه خاتم در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

وی افزود: در زمینه کشاورزی نیز کلنگ‌زنی سردخانه و بسته‌بندی خرما در سه‌راهی گنبکی، افتتاح گلخانه و آبیاری تحت فشار روستای دهنو گنبکی، کشت و صنعت ده‌رضا، پروژه آبیاری تحت فشار بمبویان مزرعه شاهد، آبیاری تحت فشار منطقه چاه‌ملک، کلنگ‌زنی کارخانه چوب بلاست، اجرای طرح پرورش بز و گوسفند به صورت صنعتی، کلنگ‌زنی مجتمع بسته‌بندی، طرح احیا و توسعه از جمله پروژه‌های در دهه فجر انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه بهزیستی افتتاح 27 منزل تکمیلی ویژه مددجویان و افتتاح خیریه پیوند سبز نوین در ایام‌الله دهه فجر صورت می‌گیرد.

اعتمادی گفت: همچنین توسعه برق روستای بمبویان به طول 2 هزار و 400 متر، تامین برق متقاضیان آزادگان و تامین برق دکل مخابرات روستای ناصریه از جمله پروژه‌ها در حوزه برق است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه فرسایش بادی، کانال حفاظتی صیانت از جنگل‌ها و پروژه حصارکشی سیم خاردار باقرآباد گنبکی از جمله طرح‌های منابع طبیعی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار ریگان همچنین از انجام کلنگ‌زنی طرح احداث جاده ریگان - جاسک در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و ابراز داشت: در دهه فجر سال جاری پایان کپرزدایی را در قسمت‌هایی از مناطق عشایری ریگان داریم.

انتهای پیام/80014/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول