اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 772 پروژه خراسان‌جنوبی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی از افتتاح و کلنگ‌زنی 772 پروژه طی دهه فجر در این استان خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 772 پروژه خراسان‌جنوبی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به افتتاح پروژه‌های دهه فجر اظهار داشت: 739 پروژه با اعتباری بالغ بر 917 هزار و 497 میلیون ریال در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

وی از کلنگ‌زنی 33 پروژه در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و متذکر شد: برای این تعداد پروژه اعتباری بیش از 690 هزار و 285 میلیون ریال نیاز است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سربیشه 36 پروژه افتتاح و چهار پروژه کلنگ‌زنی، در فردوس 124 پروژه افتتاح و 12 پروژه کلنگ‌زنی، در قاینات 112 طرح افتتاح و سه پروژه کلنگ‌زنی، در بیرجند 98 طرح افتتاح و در زیرکوه 24 پروژه افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی داریم.

رشید ادامه داد: همچنین در درمیان 119 پروژه قابل افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی، در بشرویه 41 پروژه قابل افتتاح و چهار طرح کلنگ‌زنی، در سرایان 32 پروژه قابل افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی، در نهبندان 116 پروژه افتتاح و چهار پروژه کلنگ‌زنی، در خوسف 37 پروژه قابل افتتاح و دو پروژه قابل کلنگ‌زنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 772 پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: از این تعداد 282 پروژه شهری با اعتباری بالغ بر 522 میلیارد ریال و 457 پروژه روستایی با اعبتاری معادل 543 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 23 پروژه گاز در دهه فجر

این مسئول اضافه کرد: از نظر تعداد، 61.8 درصد از پروژه‌ها مربوط به مناطق روستایی و از نظر اعتبار نیز 51 درصد از این پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های روستایی است.

رشید از افتتاح 23 پروژه گاز در دهه فجر با اعتبار 101 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این راستا گازرسانی به 12 روستا در شهرستان‌های بیرجند، خوسف، بشرویه و فردوس در دستور کار قرار دارد.

وی، سه پروژه کلنگ‌زنی گاز با اعتباری بالغ بر 505 میلیارد ریال را نیز از دیگر پروژه‌های دهه فجر در بخش گاز اعلام کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 91 درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش گاز طبیعی هستند، ابراز داشت: گازرسانی به 42 روستا نیز در طی دولت نهم و دهم انجام شده و گاز رسانی به 32 روستا در دست اقدام است.

رشید به افتتاح 83 پروژه برق‌رسانی با اعتباری بیش از 96 میلیارد ریال نیز طی دهه فجر خبر داد و افزود: از این تعداد  83 پروژه شهری و 44 پروژه روستایی است که با افتتاح این پروژه‌ها 8 هزار و 251 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی، افزایش مشترکان برق، احداث و راه‌اندازی نیروگاه برق قاین، کاهش تلفات برق، تامین زیرساخت‌های لازم برای تامین برق، برق‌رسانی به 420 حلقه چاه کشاورزی را از اهم اقدامات انجام شده در طول دولت‌های نهم و دهم برشمرد.

استاندار خراسان‌جنوبی به پروژه‌های بخش آب در دهه فجر اشاره کرد و افزود: افتتاح سد فرخی قاین با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 700 میلیون ریال، افتتاح پنج پروژه آب و فاضلاب شهری و 16 پروژه آب و فاضلاب روستایی از اهم پروژه‌های بخش آب است.

رشید افزایش مشترکان آب و فاضلاب، افزایش ظرفیت تامین آب، افزایش شبکه جمع‌آوری فاضلاب، افزایش 32 درصدی جمعیت روستایی بهره‌مند از آب سالم، افزایش 28 هزار مشترک آب روستایی، احداث تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند و احداث سیل برگردان حاجی آباد را از اهم اقدامات دولت نهم و دهم در بخش آب عنوان کرد.

وی از کمبود 120 میلیون متر مکعب آب در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا قرار است از سد دوستی به خراسان‌جنوبی آب منتقل شود که کارهای مطالعاتی آن در دست انجام است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 10 پروژه در بخش راه و شهرسازی در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: افزایش طول راه‌های آسفالته روستایی، افزایش اجرای روکش آسفالت راه‌ها، افزایش واحد‌های مسکونی، واگذاری زمین برای ساخت مسکن، افتتاح 22 هزار و 357 واحد مسکن مقاوم روستایی، صدور 33 هزار سند مالکیت روستایی و افتتاح 137 طرح هادی روستایی از اهم اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن و راه است.

28 پروژه نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

رشید اضافه کرد: 28 پروژه نوسازی مدارس با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، احداث یک‌هزار و 338 کلاس درس، احداث 508 فضای آموزشی، 133 مورد فضای جانبی، 24 مورد فضای ورزشی و حذف 808 کلاس درس فرسوده را از مهم‌ترین اقدامات نوسازی مدارس برشمرد.

این مسئول به افتتاح پنج پروژه ورزشی در دهه فجر اشاره و تصریح کرد: افزایش فضاهای سرپوشیده و روباز و افزایش سرانه فضاهای ورزشی نیز از اهم اقدامات دولت نهم و دهم است.

رشید از افتتاح 177 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال مستقیم برای 180 نفر و غیر مستقیم برای 997 نفر در دهه فجر خبر داد و گفت: از اهم اقدامات دولت نهم و دهم نیز می‌توان به افزایش آبیاری تحت فشار، افزایش انتقال آب لوله در مزارع، تولید بیش از یک‌میلیون علوفه حجیم اشاره کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی به 16 پروژه قابل افتتاح بخش منابع طبیعی نیز در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: برای این تعداد پروژه اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افتتاح 254 پروژه، احیای جنگل‌ها، توسعه فضای سبز، نهال کاری و بوته‌کاری و عملیات آبخیزداری را از اهم اقدامات دولت نهم و دهم عنوان کرد.

مجید امینی معاون برنامه‌ریزی استاندار نیز در این جلسه اذعان داشت: نرخ اشتغال استان در حال حاضر 6.8 درصد است که نرخ بیکاری طی دولت نهم و دهم در استان حدود 10 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/69008/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول