اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

دهه فجر را همانند عاشورا مردمی کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: باید دهه فجر را همانند عاشورا مردمی کنیم و این کار عملیاتی است زیرا مردم ما همیشه پای کار هستند.

دهه فجر را همانند عاشورا مردمی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مهریز برگزار شد با بیان اینکه عاشورا برای امت اسلام زمان غم است و دهه فجر زمان شادی، اظهار داشت: ما باید دهه فجر را همانند عاشورا مردمی کنیم و این کار عملیاتی است.

وی با بیان اینکه دهه فجر را باید آباد کنیم، افزود: آنهایی که از فرودگاه مهرآباد به استقبال حضرت امام رفتند، انبوه جمعیتی که در سخنرانی امام در مدرسه فیضیه حضور داشتند و یا آنهایی که پیکر پاک امام را تشییع کردند مگر جز همین مردم اقشار دیگری هم بودند؟! 

برهان با اشاره به حماسه‌های حضور مردم در این وقایع افزود: آن زمان هیچ مسئول و مدیری یا نبود یا شرایط به نحوی بود که نمی‌توانست کاری انجام دهند اما آن حماسه‌ها خلق شد و اکنون نیز مسئولان نمی‌توانند جایگزین مردم شوند.

امام جمعه مهریز تاکید کرد: بدون حضور مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم به همین دلیل باید برنامه‌های دهه فجر را با خط دهی، گوشزد جنبه‌های ارشادی و امنیتی و با هدایت مسئولان به مردم واگذار کرد و آنها نیز خودجوش وارد صحنه می‌شوند.

وی اظهارداشت: ما مردمان خوبی داریم و هیچگاه به این شک نخواهیم کرد، ببینید در دهه فجر یک روز یعنی 22 بهمن را به مردم واگذار کردیم چگونه با شور و اشتیاق و خودجوش وارد صحنه می‌شوند و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشند.

برهان با بیان اینکه باید شور، هیجان و نشاط مقدس و معنوی را به برنامه‌های دهه فجر اضافه کنیم، تصریح کرد: مساجد ما باید در دهه فجر با چراغانی و شربت دادن جشن بر پا کنند و سخنورانی که درد دین دارند، مردم تشنه را سیراب کنند و با بیانات و سخنان خود، چهره واقعی، جمال و زیبایی امام خمینی(ره) را به مردم نشان دهند.

وی با اشاره به عظمت و قدرت وجودی حضرت امام خمینی(ره) گفت: اگر امام خمینی(ره) نبود یک مشت ارباب‌زاده بی‌دین و بی‌شرافت مملکت را قبضه می‌کردند و نگاه انسانیت هم به ما نمی‌کردند.

برهان با اشاره به ادا نشدن حق امام خمینی(ره) توسط مردم به معنای حقیقی افزود: وقتی امام آمد، آزادی به خانه‌ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.

وی با اشاره به اینکه آنهایی هم که امام را ندیدند، عاشق امامند، افزود: در برابر این عزیز سفر کرده، سزاوار است 22 بهمن در شهرمان قیامت باشد.

انتهای پیام/90005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول