اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی درمیان خبر داد

واکسیناسیون 191 هزار راس دام درمیان علیه بیماری‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی درمیان از واکسیناسیون 191 هزار و 976 راس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری‌های شاربن و بروسلوز در سال جاری خبر داد.

واکسیناسیون 191 هزار راس دام درمیان علیه بیماری‌ها

ابوذر احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با تعداد دام‌های موجود در شهرستان درمیان اظهار داشت: تعداد 159 هزار و 450 راس دام سبک و تعداد 2 هزار و 552 راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان افزود: برخی از عوامل بیماری به صورت مستقیم در اثر تماس با حیوان یا مصرف گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های دامی آلوده و در صورتی که برخی دیگر توسط ناقلان بی‌مهره (کنه و پشه) به انسان منتقل می‌شوند.

واکسیناسیون 139 هزار دام درمیان علیه بیماری شاربن

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان با بیان اینکه برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اقدام به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این شهرستان کرده‌ایم، تصریح کرد: تاکنون 138 هزار و 965 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن واکسینه شده‌اند.

احمدی ادامه داد: برای مبارزه با بیماری بروسلوز تاکنون 53 هزار و 11 دام سبک و سنگین و همچنین 246 سگ نیز در این شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان علیه بیماری مخصوص دام‌ها نیز در این شهرستان واکسیناسیون در حال انجام است، بیان داشت: انجام واکسیناسیون 137 هزار و 478 دام سبک علیه بیماری‌های آبله در حال اجرا است.

واکسیناسیون 3 هزار دام سنگین درمیان علیه بیماری تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی درمیان اضافه کرد: تعداد 3 هزار و 768 دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان درمیان واکسینه شده‌اند.

احمدی با بیان اینکه تست‌های لازم برای شناسایی بیماری نیز در این شهرستان انجام شده است، متذکر شد: تاکنون تعداد 362 راس دام سبک و سنگین برای شناسایی بیماری‌های سل و بروسلوز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین بر روی 515 راس دام سبک و سنگین این شهرستان عملیات خونگیری انجام شده است.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول