اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

بازرسی بهداشتی دام‌های ذبح شده در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر ذبح دام‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان خبرداد.

بازرسی بهداشتی دام‌های ذبح شده در تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمدعلی رضایی اظهار کرد: دامپزشکی با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار آمادگی لازم برای اعمال نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند، ادامه داد: دامپزشکی خراسان جنوبی با ساماندهی 19 اکیپ سیار و 13 اکیپ ثابت، نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت هفت صبح تا 21 طی دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورای بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خیران دام نذری خود را در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.

رضایی با اشاره به حضور ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه‌های شهرستان‌های خراسان جنوبی افزود:هماهنگی‌های لازم با دستگاه مرتبط صورت گرفته و کشتارگاه‌ها طی این دو روز فعال بوده و خدمات بهداشتی و شرعی به شهروندان ارائه می‌کنند.

ذبح دام‌های نذری در کشتارگاه انجام شود

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، ذبح دام‌های نذری در کشتارگاه انجام شود.

محمود قربان‌زاده اظهار کرد: انتقال برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت، سل، سالک و توکسوپلاسموز ناشی از خون و ضایعات ذبح دام‌های نذری در مسیر حرکت دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی است و از مسئولان هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دام‌های قربانی را به کشتارگاه منتقل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در منازل و تکایا مکان مناسبی برای دفن بهداشتی حجم زیاد فضولات و ضایعات لاشه وجود ندارد به خیران توصیه می‌شود ذبح دام و استحصال گوشت در کشتارگاه و در شرایط بهداشتی صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول