اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

تجهیز کشتارگاه‌های خراسان‌جنوبی به اتاق پیش‌سرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: سعی ما بر این است تا پایان سال جاری تمام کشتارگاه‌های استان به اتاق پیش‌سرد مجهز شوند.

تجهیز کشتارگاه‌های خراسان‌جنوبی به اتاق پیش‌سرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی عصر امروز در جمع مسئولان بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 9 کشتارگاه در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد یک کشتارگاه صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر دو کشتارگاه در شهرستان قاینات و بیرجند مجهز به اتاق پیش‌سرد هستند و مابقی نیز تا پایان سال مجهز می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح توسعه مبارزه با بیماری‌ها در مناطق عشایری و روستایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، ادامه داد: در این راستا در نیمه نخست سال، 716 هزار و 735 نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دام توسط بخش خصوصی واکسینه شده‌اند.

رضایی به فعالیت 718 واحد مرغ گوشتی در استان اشاره کرد و افزود: 17 واحد مرغ تخم‌گذار و یک کارخانه جوجه‌کشی نیز در استان فعالیت می‌کنند.

وی به مبارزه به آنفولانزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا در نیمه نخست امسال 42 هزار مترمربع از مناطق ضدعفونی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: بدون تردید نقش و جایگاه دامپزشکی، نقشی مستقیم در تأمین بهداشت عمومی و سلامت جامعه است.

رضایی ادامه داد: توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و برنامه‌ریزی درست برای آنها سبب کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی می‌شود.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول