اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

مبارزه با بیماری هاری مهم‌ترین برنامه دامپزشکی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی خراسان‌جنوبی مبارزه با بیماری هاری را مهم‌ترین برنامه دامپزشکی استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: به منظور مبارزه با بیماری هاری، واکسیناسیون علیه این بیماری در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

مبارزه با بیماری هاری مهم‌ترین برنامه دامپزشکی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، محمود قربان‌زاده اظهار داشت: هاری یکی از بیماری‌های کشنده مشترک بین انسان و حیوان است.

وی افزود: مهم‌ترین راه مقابله با این بیماری واکسیناسیون سگ‌های گله و حذف سگ‌های ولگرد است.

معاون فنی دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های سبک، سگ‌های گله و سگ‌های صاحب‌دار موجود در روستاها نیز واکسینه می‌شوند.

قربان‌زاده با اشاره به اینکه سگ از جمله حیواناتی است که تماس مستقیم بیشتری با جمعیت انسانی دارد، خاطرنشان کرد: مبارزه با هاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی استان در سال جاری است.

وی به انتقال این بیماری از طریق گزش حیوان هار به سایر دام‌ها اشاره کرد و افزود: در سال 90 موردی از این بیماری در جمعیت دامی استان دیده نشده است.

معاون فنی دامپزشکی خراسان‌جنوبی به تحقق صد درصدی برنامه‌های دامپزشکی علیه بیماری هاری طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد 3 هزار و 200 قلاده سگ تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گیرند.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول