اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تأکید کرد

تجهیز کشتارگاه‌های دام به پیش سرد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بر تجهیز کشتارگاه‌های دام خراسان‌جنوبی به پیش سرد تأکید کرد.

تجهیز کشتارگاه‌های دام به پیش سرد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان‌جنوبی، محمدعلی رضایی با اشاره به فعالیت 9 کشتارگاه دام در سطح استان اظهار داشت:‌ در حال حاضر تعداد معدودی از کشتارگاه‌های دام استان مجهز به پیش سرد هستند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل قبل و بعد از کشتار تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود، افزود: گوشت استحصالی و آلایش حاصل از ذبح و کشتار دام باید به مدت 24 ساعت در سردخانه در دمای یخچال صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود تا علاوه بر ترد و مطبوع شدن گوشت، خطر انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را به حداقل رساند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تشریح اقدامات دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی جامعه ادامه داد: پیگیری‌هایی در مورد راه‌اندازی پیش سرد در برخی از کشتارگاه‌های دام استان صورت گرفته است.

رضایی با بیان اینکه عدم رعایت مسائل بهداشتی در کشتار خانگی دام، احتمال انتقال بیمار‌ی‌های مشترک از دام‌ به انسان به ویژه بیماری تب کریمه کنگو از طریق تماس با خون و ترشحات دام آلوده را افزایش می دهد، بر کشتار دام در کشتارگاه‌ها تحت نظارت دامپزشکی تأکید کرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول