اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

دو درصد از اعتبارات فروش نفت به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری از تخصیص دو درصدی اعتبارات فروش نفت به این استان خبر داد.

دو درصد از اعتبارات فروش نفت به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: با تلاش روزافزون تمامی مسئولان این استان در مجموع 143 پروژه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه مبارک فجر سال جاری در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از این میزان طرح 38 پروژه آن در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر 294 هزار و 833 میلیون ریال افتتاح خواهد شد که زمینه اشتغال 389 نفر به صورت مستقیم را در این شهرستان فراهم می‌کند.

عنابستانی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این استان در دیگر شهرستان‌ها در ایام مبارک دهه‌فجر خاطرنشان کرد: 20 طرح در شهرستان بروجن، 18 پروژه در شهرستان لردگان، 15 پروژه در شهرستان فارسان، 10 طرح در شهرستان اردل، 11 پروژه در شهرستان کوهرنگ، 9 پروژه در شهرستان کیار، 13 پروژه در بن و 9 پروژه نیز در سامان افتتاح خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از کاهش 60 درصدی تردد در مسیر بروجن به لردگان خبر داد و تأکید کرد: ممنوعیت تردد در این مسیر تنها برای پنج درصد از تریلی‌های یدک‌کش اعمال می‌شود و این ممنوعیت به معنای تردد سایر وسایل نقلیه سنگین نیست.

وی تصریح کرد: براساس نظر کارشناسان پلیس راه استان، عمده تصادفات این محور به دلیل کم‌عرض بودن جاده است و تردد تریلی به این مشکل اضافه می‌کند و این در حالی است که مسیر جایگزین برای تردد کم نیست و رانندگان می‌توانند از سایر راه‌های ارتباطی استفاده کنند. 

این مسئول از احتمال کاهش منع عبور و مرور در برخی از ساعات روز در این محور ارتباطی خبر داد و بیان کرد: تا به حال اجرای طرح ممنوعیت ترافیکی نتایج خوبی داشته و میزان تصادفات و سوانح رانندگی بسیار کاهش یافته و احتمال دارد در برخی از ساعات روز این ممنوعیت برداشته شود.

این مسئول از تغییر مسیر احداث جاده  بن - داران به شهرکرد - بن - آزادگان خبر داد و عنوان کرد: به دلیل اینکه ساخت این مسیر در اولویت کار استان اصفهان نیست، این مسیر تغییر نام داد و با وجود مشکلات مالی در حال پیگیری است و ما اجازه نمی‌دهیم مشکل مالی باعث توقف پروژه‌های عمرانی شود.

این مسئول متذکر شد: تونل دوم از جمله پروژه‌های در حال اتمام این استان است که به دلیل بدهی مالی به پیمانکار پروژه قدری کند شده‌بود، اما با کمک 900 میلیون تومانی دولت در حال آسفالت شدن است و امیدواریم تا عید نوروز امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان از تخصیص 18 درصدی اعتبارات عمرانی این استان خبر داد و یادآور شد: این میزان اعتبار کافی نیست و بیشتر تلاش شده صرف پروژه‌های مهر ماندگار شود و به تازگی 200 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به این استان تخصیص داده شد و موافقت شده که دو درصد از اعتبارات فروش نفت به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شود.

انتهای پیام/86006/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول