اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی‌بابایی:

بخاری نفتی‌های کلاس‌های درس باید استاندارد باشند/مجلس و دولت باید پیگیر باشند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخاری نفتی‌های موجود در کلاس‌های درس باید استاندارد داشته باشند، گفت: مجلس و دولت باید پیگیری‌های لازم را در راستای استاندارد بودن وسایل گرمایشی موجود در مدارس انجام بدهند.

بخاری نفتی‌های کلاس‌های درس باید استاندارد باشند/مجلس و دولت باید پیگیر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا حاجی‌بابایی طی سفر دو روزه به اصفهان و در حاشیه بازدید خود از دانش‌آموزان حادثه‌دیده پیرانشهری در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه اظهار کرد: در صورتی که نیاز به اعزام دانش‌آموزان پیرانشهری به هر نقطه‌ای از دنیا وجود داشته باشد وزارتخانه آموزش و پرورش شرایط لازم را برای این موضوع فراهم می‌کند.

* بخاری نفتی‌های موجود در کلاس‌های درس باید استاندارد داشته باشند

وی با اشاره به اینکه بخاری نفتی‌های موجود در کلاس‌های درس باید استاندارد داشته باشند، اضافه کرد: مجلس و دولت باید پیگیری‌های لازم را در راستای استاندارد بودن وسایل گرمایشی موجود در مدارس انجام بدهند و تعاریفی باید برای گرمایش کلاس‌های درس در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه حداقل استاندارد‌ها باید برای گرمایش کلاس‌های درس انجام شود این استاندارد‌ها در چه زمانی وارد مدارس می‌شود، تصریح کرد: تحقق تمام این موارد نیازمند بودجه و اعتبار است و استاندارد شدن وسایل گرمایشی موجود در کلاس‌های درس به یک حرکت عظیم ملی نیاز دارد.

* مجلس و دولت باید برای استاندارد شدن وسایل گرمایشی کلاس‌های درس وارد میدان شوند 

وی با بیان اینکه تنها آموزش و پرورش متولی رسیدگی به این موضوع نیست و مجلس و دولت باید برای استاندارد شدن وسایل گرمایشی موجود در کلاس‌های درس وارد میدان شوند، ادامه داد: دولت و مجلس بودجه‌ها و اعتبارات مورد نیاز را باید برای این موضوع تصویب کنند تا وزارتخانه آموزش و پرورش نیز قادر به انجام اقدامات لازم در این زمینه باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه استاندارد شدن وسایل گرمایشی موجود در کلاس‌های درس جزو اولویت‌های نخست وزارتخانه آموزش و پرورش به شمار می‌رود، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته مدارس بسیاری در سراسر استان‌ها راه‌اندازی شده است که تمام این مدارس از سیستم پکیج استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اما مدارس بسیار دیگری باید در سطح کشور راه‌اندازی شود و استاندارد بودن این مدارس و وسایل و تجهیزات موجود در آنها ضروری است، افزود: هیچ شخصی راضی نیست که حوادثی مانند آتش‌سوزی دبستان روستای شین‌آباد در مدارس موجود در کشور به وقوع بپیوندد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان اصفهان اقدامات بسیاری را در راستای رسیدگی به وضعیت درمانی شش دانش‌آموز پیرانشهری منتقل شده به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان انجام داده است، گفت: تمام مسئولان باید دست به دست یکدیگر بدهند و به صورتی در سطح کشور حرکت کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی در جمهوری اسلامی ایران نباشیم.

* تمام نیاز‌های دانش‌آموزان حادثه دیده روستای شین‌آباد را برطرف می‌کنیم

وی با اشاره به چگونگی پرداخت هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد اظهار کرد: از ابتدا اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران تمام نیاز‌های این دانش‌آموزان را در زمینه درمان، دارو، دیه و بازگشت آنها به جامعه برطرف می‌کند.

حاجی بابایی ادامه داد: در حال حاضر تمام مسئولان، مدیران و پزشکان برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان بسیج شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که اخبار منتشر شده مبنی بر اعزام تعدادی از دانش‌آموزان شین‌آبادی برای درمان به خارج از کشور به چه میزان صحت دارد، تصریح کرد: در جایگاهی نیستم که در زمینه مباحث درمانی دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد اظهار نظر کنم و پزشکان باید در این زمینه نظر بدهند و افراد غیر‌متخصص نباید در راستای انجام مراحل درمانی این دانش‌آموزان اظهار نظر کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از نظرات پزشکان برای ضرورت یا عدم ضرورت اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور تبعیت می‌کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان بیان می‌کنند که در سطح کشور از بهترین شیوه‌های درمانی برای درمان دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شش دانش‌آموز منتقل شده به اصفهان در بخش BICU بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) بستری شدند، تاکید کرد: این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده بود اما به دلیل تسریع در روند درمانی این دانش‌آموزان را پیش از افتتاح رسمی به این بخش منتقل کردند.

حاجی بابایی افزود: با تاکید مسئولان استان اصفهان با تمام توان خود در راستای خدمت‌رسانی به این دانش‌آموزان بسیج شده‌اند و دانش‌آموزان منتقل شده به اصفهان در شرایط مساعدی قرار دارند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول