اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

اعتصاب کارکنان صنعت نفت گچساران، کمر طاغوت را شکست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به مبارزات گسترده بازاریان و کارکنان صنعت نفت این شهرستان علیه رژیم پهلوی گفت: اعتصاب تاریخی کارکنان صنعت نفت گچساران در آن دوران، کمر طاغوت را شکست.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت گچساران، کمر طاغوت را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور امروز در جلسه ستاد دهه فجر این شهرستان اظهار کرد: در اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر، همه دستگاه‌ها باید با هم همکاری داشته و سعی کنند در این ایام همراه با مردم وارد صحنه شده و خود در جشن پیروزی انقلاب سهیم باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به علل شکل‌گیری و به وجود آمدن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استقلال‌طلبی و استعمار ستیزی از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت شریف ایران است که این خصوصیات یکی از بزرگ‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

سجادپور ابراز داشت: در دهه فجر امسال برنامه‌‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده که برای اجرای مطلوب این برنامه‌ها، مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها ضرورت دارد.

وی ادامه داد: ترویج و تعمیق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد نشاط، امید و پویایی و گسترش مشارکت عمومی و تقویت همبستگی و همدلی در جامعه مهم‌ترین اهداف این ستاد است.

سجادپور با بیان این‌که جشن بزرگ و متمرکز «فجر شادی» در 16 بهمن در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این جشن همزمان با سالروز تظاهرات تاریخی مردم غیور گچساران و طوایف مختلف این شهرستان شهیدپرور علیه رژیم پهلوی برگزار می‌شود.

نقش برجسته گچساران در پیروزی انقلاب در ذهن تاریخ ماندگار است

وی با اشاره به نقش مؤثر گچساران و تظاهرات و مبارزات گسترده مردم این شهرستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: گچساران تنها شهرستان این استان بوده که در مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی، شش شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

سجادپور تصریح کرد: گچساران در زمره اولین شهرستان‌های مبارز علیه حکومت رژیم ستمشاهی بود که اعتصاب کارگران صنعت نفت گچساران کمر رژیم ستمشاهی پهلوی را شکست و اعتصاب بازار این شهرستان نیز هنوز در ذهن تاریخ باقی مانده‌ است.

معاون فرماندار گچساران با اشاره به لزوم در نظر گرفتن و اجرای برنامه‌های متنوع و مطلوب در این جشن بزرگ بیان داشت: حضور فجر آفرینان گچسارانی و روایت رویدادهای آن دوران به ویژه حادثه شهادت شش شهید مسجد شهیدان این شهرستان، سخنرانی امام جمعه گچساران، اجرای شعر انقلاب توسط کوکب حاتمی که خود از مبارزان و زجرکشیدگان زندان ساواک است، اجرای نقاشی 91 متری کودکان، نمایش اسب‌دوانی و اسب سواری، اجرای ورزش‌های محلی و رزمی و نیز اجرای موسیقی محلی شامل لری و ترکی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این جشن است.

سجادپور تأکید کرد: رکن اصلی جشن‌های انقلاب مردم هستند و باید از اقشار مختلف مردم و صنوف برای حضور گسترده در این جشن دعوت شوند.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول