اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو:

زمینه تهاتر نفت فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو گفت: زمینه تهاتر نفت فراهم شود و به این طریق می‌توانیم در مقابل مطالبات پیمانکاران از نفت استفاده کنیم.

زمینه تهاتر نفت فراهم شود

محسن بختیار در حاشیه دومین روز از همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: موضوع تحریم یک تهدید محیطی است.

وی افزود: موضوع تحریم نیازمند تجزیه و تحلیل و یافتن راهبرد صحیح و کارآمد برای مقابله با آن و تبدیل به فرصت است.

بختیار با بیان اینکه تحریم بانک‌ها یکی از بنیادی‌ترین چالش‌های دوران محاصره اقتصادی است، خاطر نشان کرد: در دوران تحریم با چالش‌هایی از قبیل تحریم بانک و سیستم بانکی و محدود کردن مبادلات ارزی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات صادرکنندگان، سیاست‌گذاری و سازوکارها در صندوق صادرات و صدور ضمانت‌نامه‌ها است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه باید زمینه تهاتر نفت هم فراهم شود، گفت: در مقابل مطالبات پیمانکاران می‌توانیم از نفت استفاده کنیم.

بختیار تصریح کرد: تنوع‌سازی روش‌های تامین مالی و بومی‌سازی صنعت اصل مهمی در صنعت انرژی و به ویژه برق است.اثرات این چالش‌ها بر وضعیت انرژی کشور به ویژه بررسی و ارزیابی در بازار بورس سبب ایجاد نابرابری در سیستم عرضه و تقاضای ارز شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو ادامه داد: این اثرات سبب افزایش قیمت ارز می‌شود و به طریقی می‌توان از تحریم به عنوان عامل بزرگ افزایش قیمت ارز تعبیر کرد.

بختیار از راهکار‌های مقابله با افزایش ارز و دورات محاصره‌های اقتصادی یاد کرد و گفت: افزایش صادرات غیرنفتی و گسترش ارز حاصل از آن یکی از مؤثرترین راهبردها در این مسیر است.

وی یادآور شد: تسهیل امور صادرات غیرنفتی و تسهیلات در منابع صندوق توسعه ملی از سازوکارهایی است که وابستگی ما را به خام‌فروشی نفت کاهش می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو تاکید کرد: عدم اتکا به بودجه عمومی یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در مسیر خودکفایی و استقلال انرژی بشمار می‌رود.

بختیار مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی وزارت نیرو اذعان کرد: نیازمند قوانینی برای کاهش وابستگی صنعت به بودجه عمومی و حضور بیشتر بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/70009/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول