اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توسعه پالایشگاه‌ها مانع تحقق اهداف دشمنان می‌شویم

وزیر نفت: تقویت صنعت داخلی، ایران را به صادرکننده تجهیزات نفتی تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: تقویت صنعت داخلی، کشور را در مدت زمان کوتاهی به صادرکننده تجهیزات در حوزه نفتی تبدیل می‌کند.

وزیر نفت: تقویت صنعت داخلی، ایران را به صادرکننده تجهیزات نفتی تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در محل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: صنعت نفت کشور امروز در شرایط بسیار ویژه‌ای قرار دارد که حتی در دوران جنگ نیز این شرایط بر آن حاکم نبود.

وی افزود: دشمنان نظام اهدافی را پیگیری و دنبال می‌کنند که در صادرات نفت ایران وقفه و کشورمان را از بازارهای جهانی خارج کنند.

وزیر نفت ادامه داد: در این راستا مشکلاتی را در زمینه توسعه و فروش نفت ایران ایجاد کرده‌اند اما با این وجود آرزوی آنها برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به یاس مبدل شده است و ما توانستیم از همه این سختی‌ها عبور کنیم.

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف دشمن ایجاد مشکل در روند تولید فرآورده‌های نفتی است تا بدین وسیله  از فروش میعانات گازی و صادرات مازوت جلوگیری کند ما در این زمینه نیز با احداث و توسعه پالایشگاه‌ها مانع از تحقق اهداف دشمنان شدیم.

وی اضافه کرد: اگر در گذشته 80 درصد محصولات مورد استفاده صنعت نفت از خارج کشور وارد می‌شد، هم‌اکنون بخش قابل ملاحظه‌ای از کالاها بومی‌سازی شده است.

وزیر نفت خاطرنشان‌کرد: این امر نشان‌دهنده آن است که این اراده در صنعت نفت کشور وجود دارد و باید سازندگان و صنعت داخلی را تقویت کرد.

قاسمی افزود: نهضت بزرگ داخلی‌سازی و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات در صنعت نفت آغاز شده است و باید از آن حمایت کرد تا بتوانیم در زمان کوتاهی به صادرکننده تجهیزات تبدیل شویم.

وی گفت: توسعه صنعت نفت در شرایط تحریمی تنها با اتکا به صنعت داخل میسر می‌شود و روزی باید وابستگی نفت کشور به خارج قطع می‌شد که این مهم با تحریم‌ها آغاز شد.

وزیر نفت تصریح کرد: توسعه صنعت نفت کشور هم‌اکنون با وجود تحریم‌ها در اوج خود قرار دارد و پروژه‌های زیادی در توسعه میادین نفتی در حال اجراست.

قاسمی اضافه کرد: توسعه پالایشگاه‌ها و میادین، توسعه پتروشیمی، توسعه گازرسانی به مناطق کشور، کالاهای صنایع بالادستی و درون چاهی و توسعه مناطق غرب کارون از جمله بخشی از این پیشرفت‌هاست.

وی خاطرنشان‌کرد: ما می‌توانیم به جمع کشورهای صادرکننده خدمات مهندسی و تجهیزات تبدیل شویم و در این راستا باید از ساخت داخل و به‌ویژه سازندگان داخلی حمایت کنیم.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم باید به اهداف خود در زمینه دستیابی به 5 میلیون و 500 هزار شبکه نفت و یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز برسیم.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول