اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی:

تحریم فرصت مناسبی برای کسب و کار جوانان در حوزه انرژی و برق است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: تحریم فرصت مناسبی برای کسب و کار جوانان مبتکر و فناور در حوزه انرژی و برق است.

تحریم فرصت مناسبی برای کسب و کار جوانان در حوزه انرژی و برق است

حسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تحریم و تنگناهای اقتصادی کشور به همان میزان که تهدید تلقی می‌شود، برای جوانان فناور و مبتکر فرصت‌ساز است.

وی افزود: مؤسسات دانش‌بنیان در شرایط تحریم یکی از این فرصت‌ها بوده که با اظهار تاسف با مشکل جدی ارز مواجه هستند که این در نوع خود می‌تواند سبب توقف سیر صعودی عملکرد آنان در مسیر توسعه شود.

علم‌الهدایی با بیان اینکه مؤسسات دانش‌بنیان در حوزه برق و الکترونیک می‌توانند نیاز‌های شرکت توانیر را مرتفع سازند، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال به دست جوانان امروز تاکید ویژه‌ای به انرژی پاک در بخش انرژی و برق دارند که ابتکارات و فناوری‌های آنان می‌تواند نتایج اثربخشی را به حوزه انرژی کشور ارائه دهد.

وی تصریح کرد: بورس برق ساز و کار خودش را دارد و با وجود اینکه در فضای رقابتی سبب توسعه انرژی می‌شود اما در شرایط فعلی که بازار عرضه و تقاضا تک قطبی و مشمول دولت است نمی‌توان ایده‌پردازی نسبت به توسعه بخش انرژی داشت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه انرژی پاک از ابعاد مختلف، بهترین گزینه در بخش انرژی است، یادآور شد: انرژی خورشیدی و بادی که با عنوان انرژی پاک تلقی می‌شوند، اگر چه در ابتدا نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است اما در نهایت به صراحت می‌توان گفت که از انرژی رایگان و بدون آلودگی استفاده می‌کنیم.

علم‌الهدایی ادامه داد: اروپا تا سال 2020 تصمیم دارد توسط انرژی باد، انرژی مصرفی 195 میلیون نفر را که معادل نیمی از جمعیت اروپا است مدیریت و نیازهای این تعداد جمعیت را در حوزه انرژی مرتفع کند.

وی یادآور شد: ایران زمین با 300 روز آفتابی، ظرفیت عظیمی در بخش انرژی خورشیدی دارد و در شرایطی که کشور سرشار از منابع طبیعی برای تولید انرژی است چرا غفلت کرده‌ایم؟

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی تاکید کرد: ژاپن قریب به یک سوم از انرژی خود را از محل مواد پرتو‌زای زمین تامین می‌کند و ایران که مجموعه‌ای از این منابع است با هزینه هنگفت و هدر رفت بالا همچنان با کاهش راندمان و معضلات جدی در بخش انرژی مواجه است.

علم‌الهدایی اظهار کرد: نیازمند ارائه راهکار و راهبردهای جدی در مسیر توسعه انرژی پاک و جلوگیری از هدر رفت انرژی هستیم.

دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی (برق)، چهارم و پنجم بهمن ماه امسال در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد.

انتهای پیام/70009/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول