اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمد نهاوندیان مطرح کرد

رشد تولید اقتصادی ایران در کوران تحریم

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هر چند تحریم‎ها اثرگذار بوده اما با وجود همه تحریم‎ها، تولید در کشور رشد داشته است.

رشد تولید اقتصادی ایران در کوران تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد نهاوندیان بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش ائمه جمعه گلستان سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: همه کسانی که در کشور مسئولیتی به عهده دارند باید در فعالیت‎های خویش بنگرند که تا به حال برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چه کاری انجام داده‎اند.

وی مزیت تولید ملی را در قابل اندازه‎گیری بودن آن عنوان کرد و بیان داشت: هادیان فرهنگ جامعه در صحنه جنگ اقتصادی که در دستور کار دشمن قرار گرفته است باید با جدیت بیشتری ورود کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تهدیدکنندگان به هدف خود که توقف اقتصاد ایران و تغییر رفتار سیاسی در زمینه هسته‎ای بوده است دست نیافته‎اند هر چند تحریم‎ها اثرگذار بوده اما با وجود همه تحریم‎ها، تولید در کشور رشد داشته است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: آمارها در تولید نشان می‎دهد که تا سال گذشته تجارت ایران در دنیا در حال افزایش بوده و روند کاهشی نداشته است.

وی افزود: امسال باید با پیامی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند رشد کشور به 10 برابر می رسید که از این زمینه کمی فاصله گرفته‎ایم، یک سوم زمان سپری شده و ایران باید در پایان چشم‎انداز رتبه اول منطقه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در کشور مشکل سرمایه نداریم ابراز داشت: مشکل سرمایه در کشور نیست ولی اگر مدیریت اقتصادی در جامعه وجود داشت با وجود همین سرمایه‎ها می‎توانستیم بیکاری را در کشور به طور جدی کاهش دهیم.

نهاوندیان گفت: نیت‎ها در اکثر موارد خوب است اما جامع‎نگری وجود ندارد که این مسئله به جامعه صدمه می‎زند.

وی در خصوص لازمه‎های رشد پایدار تولید متذکر شد: قوام جامعه اسلامی به میانه‎روی است که این مهم در سایه ایجاد احسان ایجاد می‎شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بین اخلاق اقتصادی و محیط کسب و کار، رابطه دوسویه بسیار عمیقی وجود دارد چرا که گشایش در توسعه اقتصاد از سعه صدر آغاز می‎شود.

نهاوندیان بیان داشت: زمانی روحیه فعال اقتصادی در مدیریت اقتصادی به وجود می‎آید که روحیه گشادگی ایجاد کنیم لذا با بدبینی نسبت به فعالان اقتصادی، توسعه اقتصادی حاصل نمی‎شود.

وی یادآور شد: اگر در جبهه جنگ نظامی به سربازان و مردم به حالت بدبینانه نگاه می‎کردیم حماسه مقاومت هیچگاه حاصل نمی‎شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: به اقتصادی که مبتنی بر بخل باشد اعتماد نداریم.

انتهای پیام/2307/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول