اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد

قوی کردن دیپلماسی و اصلاح مدیریت در کشور دو راه شکستن تحریم‎ها

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بخواهیم تحریم‎ها خنثی شود باید دیپلماسی‎مان را قوی و سیاست خارجی را اصلاح کنیم همچنین در داخل کشور دست به فعالیت‎های اقتصادی بزنیم که سوء مدیریت و اشتباه در آن وجود نداشته باشد.

قوی کردن دیپلماسی و اصلاح مدیریت در کشور دو راه شکستن تحریم‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی صبح امروز در حاشیه جلسه با طلاب حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) گرگان اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی، ربطی به تحریم‎ها ندارد و به سوءمدیریت برمی‎گردد.

دشمنان بفهمند تحریم‎ها اثر ندارد می‎توانیم مذاکره مثبتی داشته باشیم

وی تصریح کرد: با اصلاح مدیریت در داخل کشور می‎توانیم اقتصاد را پیش ببریم و به کسانی که تحریم کردند ثابت کنیم که تحریم‎ها بی‎اثر است، آن روزی که دشمنان ما بفهمند که تحریم‎ها اثر ندارد باب مذاکره را با ما باز می‎کنند و ما می توانیم یک مذاکره مثبتی داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مذاکره 1+5 عنوان کرد: با 1+5 مذاکره می‎شود.

رضایی با بیان اینکه نخبگان باید در اداره کشور نقش ایفا کنند ابراز داشت: بسیاری از مجوزاتی که باید استان‎ها داشته باشند به تهران می‎رود و یک یا دو سال طول می‎کشد که استان‎ها می‎توانند مجوزات کارخانه، کشاورزی و یا... را خودشان تصمیم بگیرند تا کارها تسهیل و سرعت بگیرد.

وی اضافه کرد: مردم هر استان دلسوزتر از مدیرانی هستند که در مرکز فعالیت می‎کنند و حتی اطلاعاتشان نیز از تهران بیشتر است لذا معتقدم که صدور برخی از مجوزها باید در داخل استان‎ها صورت بگیرد.

یارانه‎های تورمی باید جایگزین یارانه‎های درآمدی شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که رئیس جمهور بعدی چه کار خوب احمدی‎نژاد را انجام دهد و چه ضعفی را بپرهیزد بیان داشت: رئیس جمهور بعدی حتما باید کارهای خوب دولت‎های گذشته را چه دولت احمدی‎نژاد و چه دولت‎های دیگر انجام دهد و کارهایی که اشتباه بوده را نباید ادامه دهد.

رضایی تصریح کرد: در مورد یارانه‎ها اصل آن درست بوده ولی روش غلطی داشته بنابراین اصل آن را باید ادامه دهیم ولیکن روش آن را باید درست کنیم چنان که یارانه‎های تورمی باید جایگزین یارانه‎های درآمدی شود.

وی اذعان داشت: مسکن‎مهر نیز دارای محاسن خوب و معایبی است که باید عیب‌های آن برطرف شود و یا در سهام عدالت هم اشکالاتی وارد است که باید آنها را اصلاح کرد بنابراین کارهای خوب دولت‎های قبلی باید ادامه یابد، ولی کارهای اشتباه چه در دولت احمدی‎نژاد چه در دولت‎های دیگر نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/2307/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول