اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

رویکرد اقتصاد مقاومتی خنثی‎سازی تحریم‌های‎ دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در اقتصاد مقاومتی باید تلاش شود فشارهای شدید دشمن در حوزه اقتصاد خنثی شود، بنابراین همه برنامه‎ها باید معطوف به خنثی کردن اقتصاد مقاومتی باشد.

رویکرد اقتصاد مقاومتی خنثی‎سازی تحریم‌های‎ دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدرضا تقوی بعد از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش ائمه جمعه گلستان سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: برخی فکر می‎کنند، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد ریاضتی، اما ما به دنبال اقتصاد ریاضتی نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با فشار بیرونی روبروست، ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی مشکلات از بیرون جامعه تحمیل می‎شود، اما در اقتصاد ریاضتی، مشکلات داخلی و درونی هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی برخوردها فعال و تکیه بر توانایی‎های داخلی مورد توجه است، تصریح کرد: حساب اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی با یکدیگر جداست، چراکه در اقتصاد ریاضتی، حرکت‎ها انفعالی هستند.

* در اقتصاد مقاومتی اهل فرهنگ باید ابتدا به فرهنگ‎سازی مبادرت کنند

تقوی با بیان اینکه فرمول‎های اقتصادی امروز تجربه شده است، ابراز داشت: باید برخی از مصلحت‎اندیشی‎ها را کنار گذاشت و در این زمینه در جامعه فرهنگ‎سازی کرد.

وی متذکر شد: در اقتصاد مقاومتی اهل فرهنگ باید ابتدا به فرهنگ‎سازی مبادرت کنند و نقش آنها در این بخش، قابل توجه است.

* 700 امام‎جمعه با تریبون‎های نمازجمعه پاسخگوی نیاز دینی جامعه هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص اینکه بیش از 700 امام جمعه با تریبون‎های نماز جمعه، فرهنگی دینی را تبلیغ و پاسخگوی نیاز دینی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، شبکه سیمای کشور، آموزش و پرورش، دانشگاه‎ها همه و همه در برابر موضوع اقتصاد مقاومتی مسئول هستند.

تقوی به زمینه‎ها و الزامات اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تحقق هر شعار و شکل‎گیری هر ایده‎ای نیازمند بستر است و تا این بسترها فراهم نشود، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‎شود.

وی روحیه جهادی را لازمه اقتصاد مقاومتی خواند و اذعان داشت: اگر این روحیه در جامعه وجود نداشته باشد، جنگ به پیروزی نمی‎رسد.

* روحیه جهادی تلاش برای ناامید کردن دشمن است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه روحیه جهادی تلاش برای ناامید کردن دشمن است، اظهار کرد: به لحاظ اینکه به قدرت نظامی در کشور رسیده‎ایم، باید دشمن را در خواسته‎اش ناامید کنیم.

تقوی با تأکید بر اینکه هیچ مسئله‎ای در منطقه بدون حضور ایران حل نمی‌شود بر دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: اتحاد و انسجام ملی، تقویت معنویت در جامعه، پرهیز از طرح مسائل حاشیه‎ای در جامعه از دیگر ملزومات اقتصاد مقاومتی هستند.

* هر کسی در کشور اختلاف ایجاد کند به اقتصاد مقاومتی لطمه زده است

وی در پایان بیان داشت: هر کسی در کشور اختلاف ایجاد کند به اقتصاد مقاومتی لطمه زده است و افرادی که اصول را رها کنند و به حاشیه بپردازند، یقیناً به سقوط کشیده خواهند شد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول