اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :

تحریم غرب علیه ایران وحشیانه‌ترین تحریم تاریخ بشر است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم غرب علیه ایران وحشیانه‌ترین تحریم تاریخ بشر است.

تحریم غرب علیه ایران وحشیانه‌ترین تحریم تاریخ بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم آقامحمدی ظهر امروز در دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی اظهار کرد: اگر افراد مسئول در این اوضاع مملکت برنامه‌ریزی درازمدت نداشته باشند به مملکت خیانت می‌کنند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی تغییرات جدی در بحث‌های اختصاصی و تغییر جهت است.کشور در صنعت برق از مدت‌های گذشته ظرفیت خوبی را داشته و ساختارهای بسیاری را در این زمینه ایجاد کرده است مانند دانشکده‌ها و ایجاد مؤسسات مالی و شرکت‌های برق در این زمینه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای اینکه استقلال کشور را در مقابل زیاده‌خواهی دیگران حفظ کنیم باید از فرصت‌ها و وضعیت‌های به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: در سال جاری و سال آینده روش‌ها و مشارکت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی گسترده‌تر می‌شود و همچنین واگذاری‌ها اهمیت بیشتری به خود می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشور در صنعت برق از مدت‌های گذشته ساختارهای ظرفیتی خود را تغییر داده است، خاطر نشان کرد: ایران باید در تاجیکستان و کشورهای منطقه برق را تولید کند و به ازای این سرمایه‌گذاری انرژی‌های دیگر را تحویل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی و واگذاری‌ها می‌تواند سبب تبدیل پیمانکاران به شرکت‌های سرمایه‌گذاری شود گفت: دولت می‌تواند با کمترین هزینه و ایجاد فرصت‌های مناسب به بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی را داشته باشد.

آقا محمدی با اشاره به تحولات اساسی در سال‌های آینده اظهار کرد: خودروهای فسیلی در سال‌های آینده جایگاه خود را از دست می‌دهند و خودروهای الکتریکی جایگزین می‌شوند و در حوزه برق نیز چنین تحولاتی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: حوزه برق ظرفیت بالایی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و می‌تواند با صادرات به کشورهای منطقه اقتصاد کشور را متحول کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در ترکیه 17 هزار مگاوات برق لازم است و تاکنون بالغ بر 10 مگاوات آن را با مشارکت ایران تامین کرده است.

آقا محمدی تاکید کرد: حداقل 7 هزار تا 10 هزار مگاوات انرژی محبوس شده در کشور داریم که امکان صادرات را برای کشور فراهم می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: خط لوله گاز ایران به بغداد در خرداد ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه تامین مالی مهمترین بحث در صنعت برق به شمار می‌رود،‌عنوان کرد: آنچه که نیاز واقعی صنعت برق است تامین مالی و نیازهای تکنولوژی در این بخش است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ایران ظرفیت گاز مخازن 800bcm را دارد و جزو پایه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول