اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان:

گسترش ورزش‌های همگانی همسویی دستگاه‌ها را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ارتباط بین دستگاهی و عدم موازی‌کاری باعث رشد و گسترش ورزش‌های همگانی در سراسر کشور خواهد شد.

گسترش ورزش‌های همگانی همسویی دستگاه‌ها را می‌طلبد

مرضیه اکبرآبادی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی و همزمان با جشنواره زمستانی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر در بخش ورزش همگانی دستگاه‌های مانند نیروهای مسلح، شهرداری، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش کار می‌کنند اما عملکردشان به صورت سلیقه‌ای است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش همگانی باید ارتباطی میان این نهادها برقرار کند و باید ورزش همگانی در یک مسیر مشخص و هماهنگ قرار گیرد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توصیه اکید رهبری مبنی بر توسعه ورزش همگانی در جامعه یادآور شد: تنها با همسویی و عدم موازی کاری به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از اوایل سال 91 از سوی وزیر ورزش و جوانان، به تمام فدراسیون‌ها ابلاغ شد که به نسبت حضور فعال در حوزه ورزش همگانی بودجه دریافت می‌کنند و از طرف دیگر، کمیته‌های همگانی هم در فدراسیون‌ها تشکیل و تقویت شد که در این مدت ساز و کار، اعتبار و ساختار جدید ورزش همگانی را تعریف کردیم.

اکبرآبادی افزود: در این مدت فدراسیون‌ها و هیئت‌های استان‌ها یک تقویم ورزشی برای سال آینده ارائه دادند و با همین راهکار نسبت ساختار ورزش همگانی در فدراسیون‌ها و استان‌ها حوزه‌های کارشناسی ‌ارشد پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت که استان‌ها و فدراسیون‌ها به این امر توجه ویژه داشته باشند که برخی در این خواسته کوتاهی کردند.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: هدف و دورنمایی ورزش همگانی در وزارت ورزش خانواده‌محور است یعنی بنا داریم اعضای خانواده در کنار یکدیگر در روزهای تعطیل با توجه ویژه به اخلاق و ارزش‌های اجتماعی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

اکبرآبادی ادامه داد: در این راستا توسعه کمی در نهایت منتج به نشاط اجتماعی می‌شود و هرگونه فعالیت در حوزه ورزش همگانی، اقدامی ملی است و هدف همه ما باید در راستای پیشبرد اهداف نظام توسعه ای ورزش در کشور تبیین و تدوین شود.

وی از فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی در راستای ترویج و گسترش ورزش همگانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: با توجه به تنوع فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در کشور، توجه به این مهم ضروری است که بر اساس آنها، در راستای توسعه ورزش فضاسازی شده است.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان ابراز داشت: هیئت‌‌ها در این بخش، مسئولیت مهمی را بر عهده دارند و رؤسا، نواب رئیس و مسئولان انجمن‌های مختلف به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق برنامه‌ها دارند.

وی با مهم خواندن سرشماری از فعالان عرصه ورزش همگانی خاطرنشان کرد: این واقعیت که نمی‌توان تمام فعالان عرصه ورزش همگانی را سرشماری کرد امری انکارناپذیر است و شاید یک نقطه ضعف در این حوزه باشد اما انجمن‌ها و کمیته‌های ورزشی می‌توانند با شناسایی فعالان رشته‌های ورزشی خود، این معاونت را در این زمینه کمک کنند.

اکبرآبادی ابراز داشت: باید از ابتدای سال آینده تمام هیئت‌های ورزش‌های همگانی با روش‌های ساده حتی با نام و نام خانوادگی و کد ملی نسبت به ساماندهی و سرشماری اقدام کنند.

وی یادآور شد: هر شهروند شهری و روستایی که در فعالیت‌های ورزشی حتی پیاده‌روی حضور دارند ثبت نام و ساماندهی شوند تا اقدامات لازم برای داشتن جامعه آماری مناسب برای فراهم کردن امکانات ورزشی در نقاط مختلف کشور صورت گیرد.

به گفته این مسئول تفاهمنامه با فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در راستای همکاری لازم با ورزش‌های همگانی امضا شده که در آن تمام ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی ورزش‌های همگانی با تخفیف 50 درصدی از ابتدای سال آینده بیمه ورزشی خواهند شد تا بتوانیم آمار دقیقی از تعداد و جنسیت ورزشکاران کشورمان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ساختارهای کلان وزارت ورزش و جوانان برای عمومی‌سازی ورزش به منظور دستیابی به توسعه پایدار، اقدامات کارشناسی بسیاری صورت گرفته و موضوع عمومی‌سازی ورزش تا حدی در برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان مورد توجه است که تمام فدراسیون‌های حرفه ای و قهرمانی را نیز موظف به حضور مؤثر و مستمر در این حوزه کرده است. 

انتهای پیام/89020/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول