اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری روز چهارم جشنواره زمستانی همدان

کام المپیکی‌ها شیرین شد/ شوخی و خنده فیتیله‌ای‌ها با کوچک و بزرگ همدانی‌ها

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار ورزش، گردش، همبستگی که از پنجم بهمن در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز شده است چهارمین روز را با اتفاقات و حواشی جالبی پشت سر گذاشت.

کام المپیکی‌ها شیرین شد/ شوخی و خنده فیتیله‌ای‌ها با کوچک و بزرگ همدانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، در چهارمین روز برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی و خانواده این افتخارآفرینان با سه دستگاه اتوبوس VIP از غار شگفت‌انگیز علیصدر همدان بازدید کردند.

120 نفر از کارشناسان، رئیس و نواب رئیس بانوان هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در نخستین همایش و کارگاه علمی و آموزشی مدیریت سلامت ورزش همگانی حاضر شدند و از تدریس اساتید اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی همدان استفاده بردند.

مجمع عمومی فدراسیون ورزش های همگانی با حضور مرضیه اکبرآبادی، معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، محمود صیدانلو مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس، علی‌اکبر فامیل‌کریمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حسن قهرمانی فرماندار همدان و رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزش همگانی استان‌های کشور و رؤسای انجمن‌های 32‌گانه این فدراسیون در هتل پارسیان برگزار شد.

حضور گروه تلویزیونی فیتیله‌ای‌ها به دعوت هیئت ورزش‌های همگانی در ششمین جشنواره زمستانی همدان باعث شد تا ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب همدان بیش از 8 هزار نفر را در خود جا بدهد و دو ساعت خنده را به کوچک و بزرگ مردم همدان هدیه بدهند.

قبل از شروع مراسم حمید گلی، علی فروتن و محمد مسلمی ابتدا در یک اقدام زیبا نماز اول وقت مغرب و عشاء را خوانده بعد پاسخگوی خبرنگار فارس برای انجام گفت‌وگو شدند.

حضور اعضای مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی و تعدادی از قهرمانان المپیکی به اتفاق خانواده از نکات جالب این جشن بود که با تشویق‌های بی امان و پرشور مردم خوب همدان مواجه شدند.

این مراسم یکی از بهترین مراسم‌های جشن در همدان بود که در آن نهایت نظم و انضباط برقرار بود و هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان و هادی سبزواری و همکارانش بسیار خوب عمل کرده بودند.

در پایان این مراسم بازار عکس‌های یادگاری با فیتیله‌ای‌ها و قهرمانان و مدال آوران المپیکی بسیار داغ و دیدنی بود.

رونمایی از چهار سوغات شیرین همدان که در آثار معنوی کشور ثبت شده بود با حضور قهرمانان المپیکی از شیرینی و جذابیت خاصی برخوردار بود.

حضور بازیگران سینما به عنوان میهمانان ویژه جشنواره زمستانی همدان شور و حال خوبی به این جشنواره بخشیده است، فلور نظری، شقایق دهقان، آزاده نامداری و مهران رجبی از ابتدای شروع جشنواره و تا دیشب به همدان سفر کردند.

حلوا زرده، کماج، شیرمال و انگشت پیچ سوغات همدان هستند که با حضور همسر مرحوم ناصر گیوه‌چی نایب قهرمان کشتی المپیک 1952 هلسینکی، همسر مرحوم توفیق جهانبخت، دارنده مدال برنز المپیک 1952، مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک 2004 آتن و تیمور غیاثی از اعضای تیم پرش ارتفاع اعزامی به المپیک 1976 مونترال رونمایی و معرفی شدند.

سید کوروش مجتبوی به عنوان طراح قدردانی از خانواده قهرمانان المپیک از برگزاری سالانه این مراسم در استان‌های مختلف خبر داد و به همدانی‌ها تبریک گفت که شروع کننده این کار خوب و ماندگار شدند.

در پایان مراسم رونمایی از سوغات قهرمانان المپیک خود برای خبرنگاران خاطرات ورزشی از دوران قهرمانی خود بیان کردند.

علیرضا ایزدی مدیر کل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان در ساعت آخرین شب با روی خوش پاسخگویی خبرنگاران بود که این اتفاق بسیار نادر است و برای خبرنگاران همدانی جذابیت داشت. 

ششمین جشنواره زمستانی همدان از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول