اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی:

بیش از 15 میلیون نفر در ورزش‌های همگانی کشور فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: گسترش ورزش در بین آحاد مردم باعث شده تا 21 درصد از جمعیت کل کشور در ورزش‌های همگانی فعالیت دارند که این رقم در چهار سال قبل فقط شش درصد بود.

بیش از 15 میلیون نفر در ورزش‌های همگانی کشور فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مجدآرا پیش از ظهر امروز در حاشیه ششمین جشنواره زمستانی همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه سند شورای راهبردی ورزش‌های همگانی کشور و افق و دورنمای سال 1404 حضور مردم در ورزش‌های همگانی به بیش از 50 درصد جمعیت کشور برسد.

وی افزود: در چهار سال قبل مشارکت و فعالیت مردم در ورزش‌های همگانی تنها شش درصد از کل جمعیت ایران را تشکیل می‌داد اما این رقم در حال حاضر به 21 درصد رسیده که بیش از 15 میلیون زن و مرد ایرانی در رشته‌های مختلف ورزش همگانی فعالیت دارند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به انتصاب استانداران به عنوان رئیس شورای ورزش همگانی در سراسر کشور تصریح کرد: در راستای تحکیم برنامه‌های راهبردی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و براساس مصوبه وزارت ورزش و جوانان از این پس استانداران سراسر کشور به عنوان رییس شورای ورزش همگانی منصوب شده و مدیرکل ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیر فعالیت خواهد داشت.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین ماه سال 91 تا هفته پایانی اسفند سطح شهرهای مختلف کشور بیش از 2 هزار برنامه پیاده‌روی را در برنامه قرار دادیم که بخش اعظم این همایش‌های خانوادگی و عمومی در مناسبت‌های مختلف برگزار شده و بخش خصوصی نیز مشارکت بسیار خوبی را در اجرای برنامه‌ها داشته که هر هفته صبح‌های جمعه یکی از این برنامه‌های با همکاری خوب شبکه 3 سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مجدآرا در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه آماری از نظر بالاترین حضور در همایش‌های پیاده‌رویی کشور وجود دارد یا خیر؟ تأکید کرد: ورزش پیاده‌روی در کنار ورزش صبحگاهی از اقبال بسیار خوب مردمی برخوردار بوده و در تمام رده‌های سنی شاهد حضور بسیار چشمگیر مردم بوده‌‌ایم که در بحث آمار و تعداد نفرات زنجانی‌ها با 300 هزار نفر و قزوینی‌ها با 250 هزار نفر در کشور جزو برترین‌ها بودند.

وی با اشاره به علاقه‌مندی مردم به رشته آمادگی جسمانی بعد از رشته فوتبال در کشور ادامه داد: رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک از علاقه‌مندان پرشماری در کشور برخوردار است و ورزشکاران از این ورزش استقبال چشمگیری دارند ‌و آمارها نشان می‌دهد که بعد از رشته فوتبال بیشتر طرفدار و ورزشکار را در کشورمان دارد و این افتخار بزرگی برای این فدراسیون است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با ابراز گلایه از رسانه‌های مکتوب از عدم انعکاس فعالیت‌های ورزش‌های همگانی و فراگیر در بین مردم خاطرنشان کرد: شور و نشاط جسمی و روحی رشته‌های مختلف ورزش‌های همگانی بسیار بالاست و رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک جای خوبی در بین مردم کشور باز کرده و بسیار بیشتر از فوتبال است.

وی گفت: رشته آمادگی جسمانی و ایروبیک با اینکه طرفداران پرشماری هم دارد اما روزنامه‌ها فقط با اخبار فوتبالی صفحه‌های خود را پر می‌کنند‌ که امیدواریم این ساختار تک رشته‌ای در بین مطبوعات ورزشی شکسته شود.

ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار «ورزش، گردشگری، همبستگی» از پنجم تا دهم بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌‌زمین، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول