اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت ایران

فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی 2 برابر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: حمایت ایران سبب 2 برابر شدن توسعه فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی در 5 سال گذشته شده است.

فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد محمدعلی، ظهر امروز در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقتنامه و ضمانت‌نامه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در هتل پردیسان مشهد، ضمن تشکر از تمامی مسئولین راه‌اندازی پروژه سدبار نیشابور اظهار کرد: سدبار نیشابور اهمیت بالایی در مصارف آب و تدارک آب‌های مصرفی برای کشور دارد.

وی با اشاره به حضور فقها در هیئت تاسیس‌گذار بانک توسعه اسلامی، ادامه داد: بانک توسعه اسلامی از فعالیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران که یکی از مهمترین تاسیس‌گذاران این بانک به شمار می‌رود حمایت می‌کند و در تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی که بتواند سبب توسعه این کشور و کشورهای همسایه شود شرکت دارد.

احمدمحمدعلی گفت: جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین حمایت‌‌کننده‌های بانک توسعه اسلامی به شمار می‌آید و در سال گذشته حدود 5 میلیارد و 700 میلیون دلار آمریکایی به این مؤسسه کمک کرده و سبب 2 برابر شدن توسعه فعالیت‌های گسترده بانک کشورهای اسلامی در 5 سال گذشته شده است.

رئیس بانک توسعه اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری بانک توسعه اسلامی اقدامات ارزشمندی در زمینه پیشرفت و تعاون اقتصادی انجام داده است که بیشتر در زمینه‌های آب و برق، مسائل بهداشتی و آموزش بوده است که امیدواریم بتوانیم این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه اسلامی در زمینه همکاری و مساعدت دولت‌های عضو، تاکنون مبلغ 85 میلیارد دلار آمریکا به پروژه‌های کشورهای عضو کمک کرده است و همچنان در این راستا پیشگام توسعه کشورهای اسلامی است.

احمد محمدعلی اظهار کرد: بانک توسعه اسلامی مؤسسه‌ای جامع برای خدمت به امت اسلامی است که به سبب همکاری‌های اعضای آن به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران جایگاه والایی در میان ملت‌های اسلامی دارد.

رئیس بانک توسعه اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه پشتیبانی‌، حمایت‌ و همکاری‌های تنگاتنگ با بانک توسعه اسلامی، تاکنون یکی از بزرگترین کشورهای شریک و حامی این نهاد است.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول