اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد

راه‌اندازی کارت اعتباری بانک قرض‌الحسنه مهر در 9 استان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران از راه‌اندازی کارت اعتباری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در 9 استان کشور خبر داد.

راه‌اندازی کارت اعتباری بانک قرض‌الحسنه مهر در 9 استان

غلامرضا مصطفی‌پور در حاشیه سفر به استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه در سال گذشته سقف وام انفرادی خوداشتغالی مبلغ 100 میلیون ریال بوده است، اظهار داشت: با تصویب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این مبلغ در سال جاری به 150 میلیون ریال رسیده است.

* صندوق مهر امام رضا (ع) 81 هزار شغل ایجاد کرد

مدیرعامل بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به فعالیت این صندوق در دو بخش خوداشتغالی و اشتغال خانگی گفت: در بخش اشتغال خانگی با توجه به اینکه این طرح از دو ماه پیش اعلام شده، امیدواریم که در آینده نزدیک با همکاری‌هایی که بانک‌های عامل خواهند داشت، بتوانیم این موارد را نیز جذب کنیم.

وی درباره میزان اشتغالزایی این صندوق با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه سال 1391 تعداد اشتغال ایجاد شده توسط صندوق مهر امام رضا (ع) 81 هزار شغل در سطح کشور بوده است این آمار در استان مازندران را در مدت مشابه حدود دو هزار شغل با مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات عنوان کرد.

* راه‌اندازی کارت اعتباری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مصطفی‌پور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت دو محصول جدید معرفی شده توسط این صندوق گفت: این محصول یک کارت اعتباری است که بر اساس هماهنگی و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه‌اندازی کارت‌های میزان با توجه به اینکه راه‌اندازی این کارت‌ها نیازمند هماهنگی با وزارت صنعت معدن و همچنین مذاکراتی با فروشندگان و تولیدکنندگان بود به همین دلیل صندوق مهر امام رضا(ع) و بانک قرض‌الحسنه اینچنین تدبیر کردند که با ابزار قرض الحسنه این نیاز را برطرف کنند.

* توان مالی بانک از سپرده‌گذاری خیران تامین می‌شود

این مسئول با بیان اینکه در طرح کارت قرض الحسنه مسائلی چون سود بانکی وجود ندارد، تصریح کرد: این طرح در حال حاضر به صورت الگو در 9 استان و در شرکت‌هایی به انتخاب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال فعالیت است و امیدواریم بتوانیم در دو یا سه سال آینده با رفع اشکالات احتمالی این طرح را در سراسر کشور به اجرا دربیاوریم.

وی درباره پرداخت وام ازدواج و ادامه این طرح توسط این صندوق گفت: با توجه به اینکه توان مالی صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) از سپرده‌گذاری خیران و مردم تأمین می‌شود، این انتظار می‌رود که بقیه شبکه بانکی کشور نیز به این مسئله توجه کافی را داشته باشند و به امر مقدس ازدواج با آن مزایایی که در سالم‌سازی اجتماع دارد، توجه بیشتری داشته باشند.

* روند پرداخت ازدواج ادامه دارد

وی اضافه کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) با همین دید سایت خود را باز نگه داشته است و متقاضیان به آن مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان با اشاره به دریافت 30 درصد اضافه دریافت استان مازندران درباره تسهیلات خوداشتغالی در سال جاری از افزایش 30 درصدی این اضافه دریافت با تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

انتهای پیام/86021/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول