اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور خبر داد

قرارداد بانکی 30 میلیارد دلاری کشور از صندوق توسعه ملی کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور گفت: موجودی صندوق توسعه ملی کشور 45 میلیارد دلار ورودی است، که این عدد بسیار رقم خوبی است و 30 میلیارد دلار آن قرارداد با بانک‌ها است.

قرارداد بانکی 30 میلیارد دلاری کشور از صندوق توسعه ملی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد قاسم حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان اظهار کرد: شرایط کشور به لحاظ تحریم مالی زیاد و متفاوت است، اما بحث تأمین مالی خیلی مهم است، چرا که سه سال است که کشور با تأمین مالی خارجی مشکل دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات در سال جاری بیشتر شده است، افزود: قرار بود بخش بسیار سودآور نفت و نیز سایر بخش‌ها 45 میلیارد دلار فاینانس بگیرد که با توجه به اینکه زیر فشار تحریم‌ها بودیم هیچ فاینانسی را نتوانستیم بگیریم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور تصریح کرد: با وجود فشارهای کشور آمریکا نیز بسیاری از کشورها از جمله چین نتوانست به تعهدات خود عمل کنند و ما مجبور به استفاده از سرمایه داخلی از کشور خود در این شرایط هستیم.

وی ادامه  داد: در این شرایط مدیریت منابع بسیار مهم و البته بسیار سخت است، اما وضعیت کنونی خاص است، چنان که اگر در یک دید خوش‌بینانه نگاه کنیم حداقل چهار سال طول می‌کشد که دوباره این تحریم‌ها کاهش پیدا کند.

حسینی در ادامه با اشاره به صندوق توسعه ملی کشور گفت: آنچه به صندوق توسعه ملی می‌توان کمک کرد، از منابع بانک مرکزی است و ما اعتقاد داریم که ایران در شرایط تنگنا و بحرانی بسیار بهتر عمل می‌کند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مشخصاتی دارد، که مدیریت مصرف و تقاضا بهترین آن است و در شرایط تحریم‌ها باید برخی کارها بسته و منابع مدیریت و تقاضاها کنترل شود.

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور افزود: در برخی از واحدهای تولیدی اکنون تقاضای کاذب ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی 60 نفر در حال فعالیت هستند، گفت: اساسنامه صندوق توسعه ملی ایران هیچ شباهتی به صندوق‌های توسعه در سایر کشورها ندارد، چرا که در سایر کشورها هیئت مدیره صندوق تمام اختیارات و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در دست دارد.

حسینی اضافه کرد: در کشور ما صندوق توسعه ملی یک سری مشکلات دارد که از مسیری عبور می‌کند که خیلی کارا نیست و این در حالی است که یک سری باید فقط به کار این صندوق توسعه ملی بپردازند.

وی ادامه  داد: موجودی صندوق توسعه ملی کشور 45 میلیارد دلار است، که این عدد بسیار رقم خوبی است و 30 میلیارد دلار آن قراردادهای بانکی و 20 میلیارد دلار مسدودی است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور تصریح کرد: 400 پروژه بزرگ در کشور در حال اجرا است که برای این پروژه‌ها از این صندوق بودجه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: البته برخی از روسای بانک‌های استان‌ها نیز با توجه به نقص موجود در فرایند این صندوق دچار سر درگمی هستند، اما نمی‌توانند برای تأمین اعتبار خود برای این صندوق شرطی قائل شوند، چرا که خود صندوق در مورد تخصیص اعتبارت تصمیم گیری و آنها فقط عامل این صندوق هستند.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول