اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

آبپخش، سعدآباد و شبانکاره شهرستان شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل هر یک از بخش‌های آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به شهرستان باید با رعایت قانون و با تضمین تامین منافع هر کدام از بخش‌ها صورت گیرد.

آبپخش، سعدآباد و شبانکاره شهرستان شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش با تبریک هفته وحدت، میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: رفع دغدغه‌ها و نیازهای مردم اساسی‌ترین هدفی است که تمامی مسئولان در هر سمت و جایگاهی باید برای دستیابی به آن تلاش کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم استقرار ادارات و ضعف در سیستم اداری آبپخش یکی از دغدغه‌های اساسی ما در ماه‌های اخیر بوده و در مراحل مختلف پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی در این خصوص داشته‌ایم.

موسوی‌نژاد به نشست نمایندگان استان با وزیر کشور اشاره کرد و افزود: در این نشست بنده سه سؤال از وزیر کشور داشتم که یکی از سؤالات مربوط به چرایی و علل عدم استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف در بخش آبپخش بوده است.

وی اضافه کرد: وقتی ارتقاء در وضعیت تقسیمات کشوری و وضعیت سیاسی مناطق صورت می‌گیرد باید در سیستم اداری و تمامی شرایط آن منطقه شاهد توسعه و ارتقاء باشیم و تنها تغییر اسم مناطق هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اذعان دشت: اگر قرار باشد پس از ارتقای مناطق از دهستان به بخش یا از بخش به شهرستان مردم با همان وضعیت قبلی کارهای روزمره خود را انجام دهند، باید بگوییم که هیچ کاری صورت نپذیرفته است.

*عادت ندارم غیرشفاف صحبت کنم

موسوی‌نژاد گفت: عادت ندارم مطالب را غیر شفاف بیان کنم و معتقدم مردم باید نسبت به مسائل و حقوق خود آگاهی داشته باشند و از اخبار و مسائل مربوط به خود مطلع باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص شهرستان دشتستان دو دیدگاه وجود دارد که یکی حفظ شهرستان دشتستان و وجود شهرستان واحد و دیگری تجزیه و ایجاد شهرستان‌های جدید است.

موسوی‌نژاد معتقد است: هر یک از طرح‌های فوق که متضمن منافع مردم و توسعه مناطق شهرستان است باید اجرا شود و در شرایط فعلی تفکیک شهرستان در صورتی که منافع هر کدام از بخش‌ها تامین شود در توسعه مناطق تاثیر بسزایی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته همواره حق دشتستان در زمینه اعتبارات به‌ طور کامل داده نشده و محرومیت‌هایی که در شهرستان دشتستان شاهد هستیم ناشی از این مسئله است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: توزیع اعتبارات باید عادلانه و بر اساس وسعت، جمعیت و محرومیت صورت پذیرد ولی در سال‌های گذشته شاهد چنین روندی نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه اعتبارات دشتستان در سال‌های گذشته در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان که از لحاظ وسعت و جمعیت تفاوت‌های زیادی با دشتستان دارند، مبین این مسئله است که حق دشتستان به ‌طور کامل داده نشده است.

*تجزیه دشتستان در جلب اعتبارات بیشتر تاثیرگذار است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی تجزیه شهرستان دشتستان می‌تواند زمینه‌ساز جلب اعتبارات بیشتر برای توسعه مناطق شود.

موسوی‌نژاد گفت: برای دفاع از حقوق شهرستان آماده هر کاری هستیم و اجازه نمی‌دهیم که حقوق مردم دشتستان مانند سنوات قبل ضایع شود و اگر از مجرای مسئولان استانی به نتایج مطلوب در این زمینه نرسیم، وضعیت را از پایتخت و سطوح وزارتخانه‌ای پیگیری‌ خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواسته ما رعایت عدالت در توزیع و تقسیم اعتبارات استانی و ملی است و یک ریال هم بیشتر از حقوق خود نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: باید شرایط لازم برای ارتقای بخش‌ها به شهرستان را فراهم کنیم و اگر ذهنیت خود را به جلوگیری از ارتقای سایر مناطق به شهرستان منعطف کنیم دچار اشتباه هستیم.

*آبپخش، سعدآباد و شبانکاره شهرستان شوند

موسوی‌نژاد اذعان داشت: در خصوص تغییر در تقسیمات کشوری شهرستان دشتستان نظرم تبدیل هر یک از بخش‌های ثلاثه آبپخش، شبانکاره و سعدآباد به یک شهرستان با رعایت قانون و با تضمین تامین منافع هر کدام از بخش‌هاست و در این زمینه پیشنهاد و راهکار خود را هم به مسئولان ذی‌صلاح اعلام کرده‌ام.

وی گفت: حق طبیعی مردم هر یک از مناطق است که در صورت تبدیل هر یک از بخش‌ها تعیین کنند که جزو کدام شهرستان باشند و بنده شخصاً با تابعیت هر یک از بخش‌های ثلاثه به ‌عنوان بخش تابعه بخش دیگر در صورت ارتقای هر یک از بخش‌ها به شهرستان به دلیل تضادهایی که ایجاد می‌شود، مخالفت خود را اعلام کرده‌ام.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اگر مسئولان قولی به مردم می‌دهند باید به آن عمل کنند و هیچ دلیلی برای عمل نکردن مسئولان به تعهدات و وعده‌هایشان وجود ندارد.

انتهای پیام/2451/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول