اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

مسئولین بانک مرکزی در پاسخ به افزایش قیمت‌ها فرار رو به جلو می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به گرانی‌های موجود در کشور گفت: هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها و به ویژه قیمت دلار هستیم و زمانی که علت را از مسئولین بانک مرکزی می‌پرسیم آن‌ها فرار رو به جلو کرده و می‌گویند ما بی‌تقصیریم.

مسئولین بانک مرکزی در پاسخ به افزایش قیمت‌ها فرار رو به جلو می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: مردم به ولایت پایبند هستند اما تحمل گرانی و تورم که در اثر سوء مدیریت است را نمی‌پذیرند مسئولان باید پاسخگو باشند و با نظارت و با مدیریتی کارآمد مشکلات را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: مجلس و دولتمردان با وفاق و همدلی برای تحقق افزایش تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که موجبات کاهش نرخ تورم و ایجاد اشتغال‌ پایدار در کشور را فراهم می‌سازد برنامه‌ریزی مناسبی را تدوین کنند و برای برطرف کردن گرانی‌ها و تورم چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد:  در زمان حساسی قرار داریم و باید در برابر دشمنان بیگانه همچون اسرائیل غاصب و آمریکا بیش از گذشته هوشیار باشیم و اجازه ندهیم آنان از عملکرد ما سوءاستفاده کنند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: حمایت واقعی از تولید و برنامه‌ریزی عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم‌ دشمنان دانست.

وی افزود: فعالیت برای افزایش تولید داخلی یک عبادت است و به عنوان تکلیف و وظیفه مهم باید در کشور مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم دشمنان حمایت واقعی از تولید است اظهار داشت: تولید موجب اشتغال و افزایش درآمد جامعه می‌شود متأسفانه با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد افزایش تورم در کشور بودیم که این مسئله اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

دری نجف‌آبادی افزود: براساس قانون باید 30 درصد از درآمد حاصل از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص می‌یافت که متاسفانه این امر صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه تولید برای مصرف و صادرات باید در دستور کار قرار گیرد گفت: با تولید است که می‌توان به استقلال دست یافت، تحریم‌ها را دور زد و اشتغال ایجاد کرد.

امام جمعه اراک افزود: پیامبر اکرم(ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زد ما همان اندازه که برای انقلاب و خون شهدا ارزش قائلیم باید برای عرق کارگر نیز ارزش قائل شویم چرا که زحمت و دست‌رنج کارگران زمینه عزت، عظمت و سربلندی ملت را فراهم می‌کند.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وحدت، میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) منادی وحدت، برابری، برادری، عدالت، نوع دوستی و صلح و امام جعفر صادق (ع) گفت: هفته وحدت یکی از دست‌آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است که باید در حفظ آن کوشید و برای آینده آن برنامه روشن ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز وحدت بین شیعه و سنی بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که با کشتار شیعه و سنی، ترور و ایجاد اختلاف موجب جدایی شیعه و سنی شده تا از این طریق بتوانند به آسانی به اهداف خود دست یابد که می‌طلبد در برابر توطئه‌ آن‌ها هوشیار بوده و اجازه ایجاد اختلاف از سوی آن‌ها را نداد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم در کشورهای بحرین، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، فلسطین، لبنان و غزه بیان کرد: امروز مردم پاکستان و دیگر کشورها توسط زورگویان به خاک و خون کشیده می‌شوند، باید به آنان گفت؛ کشتن مردم که هنر نیست همه مردم می‌توانند در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند اگر عده‌ای دنیا را فقط برای خود نخواهند. 

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید دست از حمایت اسرائیل غاصب و استکبار جهانی بردارند و آب به آسیاب دشمن نریزند، تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهند، جهان را نه ویران بلکه آباد کنند چرا که اگر کشورهای اسلامی از مسیر وحدت دور شوند دشمنان شروع به ضربه زدن و توطئه می‌کنند.

وی در ادامه بر لزوم حمایت از حوزه‌های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: کمک مادی و معنوی به حوزه‌های علمیه امر بسیار مهمی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی افزود: خدمت به حوزه‌های علمیه از تمام کارها واجب‌تر است چرا که به تربیت طلاب و فضلا و گسترش اسلام منجر می‌شود.

گفتنی است اشاره به مانور جمهوری اسلامی در دریا و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ارتش و نیروهای مسلح از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87005/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول