اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

قوانین برای تولید قهرآمیز است/ بانک‎ها به تعهدات خود عمل نمی‎کنند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با انتقاد از اینکه قوانین برای تولید قهرآمیز است، گفت: باید چالش‎های پیش‎روی صنعت و تولید به زودی متوقف شوند.

قوانین برای تولید قهرآمیز است/ بانک‎ها به تعهدات خود عمل نمی‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان بهرامی صبح امروز در جمع صنعتگران استان با بیان اینکه قوانین بانک‎ها مشکل دارد، اظهار داشت: این قوانین باید مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‎ها باید رویکرد واقع بینانه‎تری با صنعت داشته باشند، متذکر شد: در سالی که با شرایط اقتصادی ویژه‎ای روبه‌رو هستیم و فشار بر واحدهای تولیدی در این سال مضاعف شده، انتظار نبود که بانک‎ها برخورد قهرآمیزی را با صنایع داشته باشند.

روند اعطای تسهیلات باعث افت صنایع کشور شده است

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان افزود: اغلب صنایع استان با برخی از بانک‌ها به شدت مشکل دارند و از برخوردهای سلیقه‌ای و قوانین دست و پاگیر نالان و نگران هستند.

بهرامی نقش بانک‎ها را در تامین مواد اولیه تولید مهم خواند و ابراز داشت: زمانی که تولیدکننده می‌خواهد تولید کند، نیاز به مواد‌ اولیه دارد که در این بخش، بانک‌ها نقش مهم و پررنگی ایفا می‌کنند اما در عمل می‌بینیم که بانک‌ها کمکی به تولیدکنندگان نکرده و به واقع یار و یاور تولید نیستند.

وی افزود: منکر نیستیم که صنایع کشور از تحریم خارجی رنج می‎برد اما آنچه باعث افت صنایع کشور شده، روند اعطای تسهیلات توسط بانک‎های عامل است.

خود تحریمی معضلی جدی در بخش صنعت است

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خود تحریمی را در بخش صنعت یک مشکل جدی برشمرد و عنوان کرد: در این شرایط حساس نباید صنایع را تنها گذاشت و بانک‌ها باید بیشتر از گذشته از صنایع حمایت کرده و چتر حمایتی خود را بازتر کنند. 

بهرامی به فرمایشات مقام معظم رهبری که این سال را به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کردند، اشاره کرد و بیان داشت: معظم‎له به این نکته تاکید دارد که متولیان اقتصادی کشور باید عملکرد بهتری را نسبت به سال جهاد اقتصادی داشته باشند اما گویا با اتمام سال جاری آن گونه که باید این امر تحقق نیافته و به جای اینکه حمایت از کار و سرمایه و تولید داشته باشیم بنا بر ادعای صاحبان صنایع حمایت‎ها بیشتر جنبه آزار داشته است.

وی اضافه کرد: گویا این مشکلات تمامی ندارد و صنعتگران این استان در انتظار مشکل جدید، شب را به صبح می‎گذرانند اما انتظار صاحبان صنایع از بانک‎ها برخورد منطقی و عقلانی و نه بهانه‎تراشی و چوب لای چرخ تولید گذاشتن است.

هیچگاه بی‎قانونی بانک‎ها مورد برخورد قرار نمی‎گیرد

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در پایان گفت: متاسفانه هیچگاه بی‎قانونی بانک‎ها مورد برخورد قرار نمی‎گیرد و مدیران آنها نیز تعهدات خود را عملی نمی‎کنند و کسی در این زمینه پاسخگو نیست اما اگر مشتریان بانکی به تعهدات عمل نکنند همه شاکی می‎شوند و برخوردهای سختی در انتظار آنهاست که این مسائل باید در جامعه با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/2307/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول