اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ساری و میاندرود در مجلس:

بانکداری اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بانکداری اسلامی از مقولاتی است که در دستور کار مجلس قرار دارد.

بانکداری اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید رمضان شجاعی کیاسری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بانک‌ها، اظهار داشت: در نظام اسلامی لازم است از بانکداری اسلامی هم بهره‌برداری کنیم‌.

وی ادامه داد: این نقیصه‌ای است که هنوز در سر جای خود باقی است.

شجاعی با اشاره به اینکه آنچه در اساسنامه فعالیت‌های بانکی ما، عرضه می‌شود مربوط به گذشته است، تصریح کرد: طرح تحول اقتصادی که در دستور کار دولت و مجلس است هفت ساختار دارد که باید اجرایی شود و یکی از این موارد، مربوط به اصلاح قانون بانکداری و بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه بحث بانکداری اسلامی مبتنی بر باورهای دینی ما باید شکل بگیرد، متذکر شد: باید قانون شفاف و اساسی در این زمینه تدوین شده و شک و شبهه را از جامعه متدین رفع کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: رئیس جمهور هم بارها عنوان کرده که بانک‌های ما بیشتر از آن که به کار بانکداری بپردازند، مشغول کارهای تجارتی هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که نهایتا باید اتفاق بیفتد، کار بانکداری است، ادامه داد: بانکداری با تجارت، متفاوت است.

شجاعی با اشاره به اینکه همین الان هم در بانک‌های ما تفاوت از زمین تا آسمان وجود دارد خاطر نشان کرد: اگر اکنون به یک شعبه مراجعه کنیم، می‌بینیم که خدمات 100 سال قبل را ارائه می‌کند.

وی گفت: بانکداری اسلامی از مقولاتی است که در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: گاهی در این کمیته با پرونده‌هایی مواجه می‌شویم که جای بسی تعجب است.

شجاعی ادامه داد: گاهی برای مبلغ ناچیز، برخوردهای آنچنانی صورت می‌گیرد اما پول کلان را بدون اتخاذ تدابیر لازم در اختیار یک فرد می‌گذارند.

وی یادآور شد: در همین استان فردی، تمام دارایی خود را در گرو بانک گذاشته بود و من از مدیر آن بانک تقاضا کردم به این فرد سه ماه مهلت بدهند که البته موافقت نکرد اما مدرکی داشتم که به یک بدهکار چند میلیاردی، وقت زیادی داده بود.

انتهای پیام/86007/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول