اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نداشتن امکانات پزشکی

مردم خور و بیابانک از خونریزی داخلی جان می‌دهند/بیمارستان نایین رادیولوژیست ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نداشتن امکانات پزشکی و مسافت زیاد تا نایین و اصفهان، مردم خور و بیابانک از خونریزی داخلی جان می‌دهند.

مردم خور و بیابانک از خونریزی داخلی جان می‌دهند/بیمارستان نایین رادیولوژیست ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حمیدرضا طباطبایی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه مجلس و دولت به سفارش رهبر معظم انقلاب تعامل ویژه‌ای را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: جلسات مشترکی با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس تشکیل شده و وزرای اقتصادی و نمایندگان کمسیون اقتصادی مجلس برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده را در دستور کار خود دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نگرش دولت و مجلس رسیدن به جمع‌بندی نهایی برای چالش‌های بودجه‌ای از جمله بدهی‌های عمرانی و نیز پرداخت معوقات کارمندان دولت و نیز افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با برداشت از صندوق توسعه ملی است.

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه من با تدابیر مسئولان استان هیچ مشکل اجرایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گام‌های بلندی برای رفع مشکلات منطقه و ارتقای آن برداشته شده است.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه خور و بیابانک تصریح کرد: اگر کسی در این منطقه خونریزی داخلی پیدا کند، به واسطه نبود برخی امکانات پزشکی و فاصله زیاد تا مراکز درمانی از دنیا می‌رود.

طباطبایی عنوان کرد: بیماران خور و بیابانک باید 270 کیلومتر را تا رسیدن به نایین طی کنند و این در حالی است که چند ماه است که رادیولوژی در نایین نیست و بیماران این منطقه برای درمان و جراحی‌های خود با مشکلات عدیده از جمله طی مسافت تا اصفهان و خطرات جانی راه مواجه هستند.

وی اضافه کرد: یک بیمار در خور و بیابانک و نایین باید هزینه 100 هزار تومانی را برای آژانس صرف کند تا برای درمان به اصفهان مراجعه کند.

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم خور و بیابانک از این وضعیت ناراضی هستند و بیمارستان این شهرستان نیز هنوز آماده نشده است.

وی در ادامه خواستار راه‌اندازی مجدد مجتمع معدنی پتاس در منطقه خور و بیابانک شد و افزود: تنها امید مردم این منطقه راه‌اندازی مجدد این مجتمع است، چراکه شهرستان خور و بیابانک گاز و یا صنعتی ندارد که مردم از آن بتوانند اشتغالزایی کنند.

طباطبایی‌نژاد در پایان یادآور کرد: هشت سال پیش از این با هزینه 100 میلیارد تومانی یک سرمایه‌گذار، کارخانه پتاس خور را راه‌اندازی کرد، اما پس از چند روز این کارخانه تعطیل شد.

انتهای پیام/63002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول