اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

پیگیر برگزاری جشنواره موسیقی مقامی هستم / گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشور آذربایجان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته و برای اولین بار جشنواره موسیقی مقامی با محوریت شمال غرب کشور در اردبیل برگزار شد که تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال آینده نیز برگزار شود.

پیگیر برگزاری جشنواره موسیقی مقامی هستم / گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشور آذربایجان

ساسان ناطق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تنها مشکل پیش آمده در برگزاری مستمر این جشنواره در دو سال گذشته موضوع اعتبارات بود به طوری که درصدد تمهید مقدمات و فراهم‌سازی بستری هستیم تا این جشنواره در سال آینده با حضور استان‌های شمال غرب کشور و همچنین دعوت از هنرمندان کشور آذربایجان برگزار شود.

وی به شأن هنرمندان استان و حفظ هویت و اصالت فرهنگی و هنری در آن سوی مرزها اشاره کرد و یادآور شد: شأن و مقامی که برای اساتید هنری ما در آن سوی مرزها قائل هستند این ادعا را ثابت می‌کند که شأن هنرمندان این استان و کشورمان بسیار بالاست و ما ضرورتی ندارد در حالت انفعال قرار گیریم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خاطرنشان کرد: زمانی که جشنواره و برنامه موسیقی برگزار می‌شود حتی شاهد استقبال هنرمندان و هنردوستان آن سوی مرزها هستیم که به دلیل وجود ریشه‌های عمیق فرهنگی، دینی و ارزشی یک همبستگی خاص را در این حوزه شاهد هستیم.

ناطق به استقبال خوب از اولین جشنواره مقامی اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: برنامه اجرا شده در این جشنواره در قالب سی‌دی‌هایی تولید و در اختیار علاقمندان قرار گرفت و قطعاً در این حوزه فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و دستگاه‌های متولی این حوزه می‌توانند کمک‌حال و راهگشای ما باشند.

ستاد حوادث غیر‌مترقبه هنری باید شکل بگیرد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما نباید منتظر اتفاقات خاص در آن سوی مرزها باشیم بلکه ضرورت دارد ستاد حوادث غیر‌مترقبه هنری را تشکیل دهیم تا در مواقع حساس و تاثیر‌گذار بتوانیم هنر و شأن هنری کشورمان را به همه عرضه کرده و توانمندی‌هایمان را به رخ بکشیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل به برگزاری هفته‌های فرهنگی با محوریت به نمایش گذاشتن هویت و اصالت هنری استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: قرار بود این برنامه با قالب هنری، ادبی، نمایشی و موسیقی اجرایی و عملیاتی شود در حالی که نتایج خوبی را در سایه برپایی هفته‌های هنری و تعامل با کشورهای همسایه مشاهده نکردیم.

ناطق تصریح کرد:‌ البته مجری و برگزار‌کننده این برنامه‌ها فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که سعی کرده است در برگزاری این هفته‌های فرهنگی که در بین استان‌ها متداول شده پیشقدم شود که نتایج حاصل از برگزاری هفته فرهنگی استان اردبیل را می‌توان از زبان آنها شنید.

وی ادامه داد:‌ ما در تعامل و ارتباط با کشور همسایه آذربایجان نباید مدام از تهدید صحبت کنیم چرا که گاه سستی و اعتماد ما سبب می‌شود تا ادعای واهی در آن سوی مرزها رخ دهد که نتیجه آن هویت‌سازی‌های جعلی و تزلزل در برخی پشتوانه‌های ارزشی و دینی است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ اگر امروز برخی کشورهای همسایه آثار اصیل ایران را در یونسکو به نام خود ثبت می‌کنند این نشانه ضعف ماست که نتوانستیم از حسن همجواری با کشور دوست و همسایه آذربایجان استفاده کنیم.

انتهای پیام/62005/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول