اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب در یزد/ برگزاری 5 جشنواره تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان یزد با تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد استان یزد گفت: تا پایان سال بیش از پنج جشنواره و نمایشگاه در استان برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب در یزد/ برگزاری 5 جشنواره تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی، شنبه هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود و 257 هنرمند از سراسر کشور در آن به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: هزار و 25 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 257 اثر به بخش نمایشگاه راه یافتند که از این تعداد 91 اثر در بخش چوب، 65 اثر در بخش فلز، 20 اثر ویژه معلولان، 71 اثر در بخش نگارگری و تذهیب و 20 اثر نیز در بخش زندان‌ها بوده است.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: تهران با 47 اثر، اصفهان با 46 اثر و اراک با 29 اثر بیشترین تعداد آثار ارسالی به این نمایشگاه را داشته‌اند و هنرمندان استان یزد نیز 10 اثر به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی یادآور شد: صبح شنبه، هفتم بهمن‌ماه جاری نمایشگاه آثار ارسالی به جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی در گنجینه فرهنگ و هنر یزد افتتاح می‌شود و عصر همان روز نیز مراسم تجلیل از هنرمندان برگزیده در تالار فرهنگ اداره ارشاد استان یزد برگزار خواهد شد.

عبدالحسینی همچنین خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

* اعطای نشان هنری به 12 هنرمند صنایع دستی

عبدالحسینی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: شناسایی هنرمندان به ویژه هنرمندان یزدی که در بخش صنایع دستی مشغول فعالیت هستند، تعامل میان هنرمندان و هدایت هنرمندان به سمت هنرهای اسلامی و قرآنی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: در این جشنواره همچنین 12 نفر از هنرمندان صنایع دستی درجه هنری دریافت خواهند کرد.

عبدالحسینی با اشاره به لزوم ایجاد فضایی برای نگهداری آثار هنرمندان معاصر عنوان کرد: موزه هنرهای معاصر در مجتمع امام علی(ع) یزد احداث خواهد شد و رایزنی‌های آن نیز انجام شده است.

* برپایی نمایشگاه کتاب در یزد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تا پایان سال جاری در برنامه‌های اداره ارشاد استان یزد قرار گرفته است، افزود: نمایشگاه کتاب یزد بعد از پنج سال از هفت تا 13 بهمن در یزد دایر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: 350 ناشر از سراسر کشور به استان یزد خواهند آمد و کتاب‌های خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری دو جشنواره آواها و نواها در شهرستان ابرکوه و جشنواره شعر رستاخیز شن‌ها در طبس خبر داد و عنوان کرد: این دو جشنواره نیز در دستور کار اداره ارشاد قرار گرفته و تا پایان سال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2464/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول