اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تاکید کرد

برگزاری جشنواره اقتصادی اصفهان در اقلیم کردستان / عراق نخستین هدف صادراتی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به ارتقای جایگاه صادراتی استان اصفهان در عراق به عنوان یکی از اهداف جشنواره اقتصادی از سوی اصفهان در اقلیم کردستان گفت: عراق باید نخستین کشور هدف صادراتی اصفهان شود.

برگزاری جشنواره اقتصادی اصفهان در اقلیم کردستان / عراق نخستین هدف صادراتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کسائیان شنبه شب در نشستی به منظور معرفی اهداف جشنواره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران (اصفهان) در اقلیم کردستان عراق (سلیمانیه)  که از تاریخ یکم تا سه اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه تمام صادرات استان اصفهان به کشور عراق باید گواهی مبدا خود را از اصفهان دریافت کند، اظهار کرد: با ساز و کاری که دراین زمینه اندیشیده شده است به زودی این کار در استان اصفهان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سفرهای متعددی از سوی اتاق بازرگانی استان اصفهان به اقلیم کردستان عراق در گذشته صورت گرفته است لازم است که سفرهای آتی ما به این اقلیم به گونه‌ای دیگر برگزار شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه تصویرسازی از ظرفیت‌های استان اصفهان و کشور در عراق از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در کردستان عراق است، افزود: تحقق اهداف کلان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تحکیم روابط در سطح استانی و ملی، آشنایی بیش از پیش مردم و مسئولان اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان اصفهان و تشویق و ترغیب به حضور صنایع برتر کشور و استان اصفهان در این اقلیم به منظور افزایش صادرات از دیگر اهدافی است که برگزاری این جشنواره دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: امکان استفاده اصولی و مناسب از اشتراک ملیت‌ها دیگر هدفی است که با برگزاری این جشنواره امید دستیابی به آن را انتظار داریم.

کسائیان با اشاره به اینکه با عنایت به ماهیت جشنواره و براساس کار کارشناسی نشست‌هایی متعددی در این جشنواره تدارک دیده شده است، افزود: نیاز به علم کارشناسان فنی داریم تا بهتر بتوانیم در این اقلیم حضور یابیم.

وی به رتبه دوم و سوم عراق در بین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این نشست این است تا با افزایش سطح روابط تجاری، صادرات ما به این کشور به اندازه‌ای برسد که عراق جزو کشورهای نخست هدف صادراتی استان اصفهان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق بسیار متول است، ادامه داد: با توجه به اینکه این اقلیم روز به روز در حال پیشرفت است چه بهتر که ما نیز با صادرات خود در این پیشرفت سهمی داشته باشیم.

وی به دوستی و همسایگی دو کشور ایران و عراق نیز گریزی زد و افزود: با وجود اینکه روابط تجاری با اقلیم کردستان عراق برای ما حائز اهمیت است اما ما جدایی بین این اقلیم و کشور عراق احساس نمی‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان صادرات کنونی به اقلیم کردستان عراق را تنها مسیری برای راه صادرات به این کشور دانست و گفت: اکنون هدف کالاهایی که از طرق کردستان عراق جابه‌جا می‌شود جنوب عراق یعنی بخش عربی آن است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با کیفیت‌ترین محصولات ایرانی باید به عراق صادر شوند، اظهار کرد: در گذشته به دلیل اینکه در برخی موارد کالاهایی نامرغوب به ویژه در بخش صنایع غذایی به این کشور صادر شده بود زمینه خسارت فراوانی برای شرکت‌ها و صنایع صادرکننده ایجاد شد.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول