اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد البرز خبر داد

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری جشنواره تجسمی فجر در استان البرز خبر داد و گفت: با برپایی این جشنواره آثار هنرمندان استانی و کشوری در استان به نمایش گذاشته می‌شود.

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، مجتبی ابراهیمی عصر امروز در ستاد دهه فجر این استان اظهار داشت: استان البرز امسال در پنجمین جشنواره تجسمی فجر میزبان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 14 بهمن تا 12 اسفندماه است، ادامه داد: هم‌اکنون با 14 هزار اثر هنرمندان تجسمی از سوی دبیرخانه این جشنواره موافقت شده است که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، 50 اثر بین‌المللی در پنجمین جشنواره تجسمی فجر البرز به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال برای بیمه این آثار هزینه شده است، خاطرنشان کرد: نقاشی،‌ خوشنویسی، نگارگری، سفال، مجسمه‌سازی، رشته‌های کاریکاتور، عکس، پوستر و تصویرسازی از جمله آثاری است که در پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در معرض دید هنرمندان و بازدیدکنندگان در تهران و دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد.

*نخستین انبار کتاب استان البرز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی نخستین انبار کتاب در این استان خبر داد و افزود: این انبار با اعتباری بالغ بر200 میلیون ریال در ایام‌الله دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

ابراهیمی برپایی 10 تئاتر خیابانی در نیمه دوم بهمن و نیز برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی استان از سوم بهمن‌ماه به مدت 10 روز را از دیگر برنامه‌های این کمیته در دهه فجر عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین گفت: سومین نمایشگاه کتاب استان میزبان مؤلفان و ناشران کشوری است.

*پرده‌خوانی ویژه انقلاب در کانون‌های پرورش فکری کودکان البرز

در ادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز نیز طی سخنانی از برگزاری پرده‌خوانی ویژه انقلاب، در مراکز این کانون در استان البرز خبر داد و افزود: در این پرده‌خوانی حوادث و رخدادهای انقلاب با استفاده از تصویر توسط مربیان این کانون برگزار می‌شود.

صفی‌الله رمضان‌خانی تأکید کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانانی که در روزهای انقلاب حضور نداشتند، نسبت به وقایع انقلاب از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف است.

*قرائت وصایای شهدا پیش از مسابقه‌های ورزشی در البرز

در ادامه این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز طی سخنانی از قرائت وصایای شهدا برای نخستین‌بار در کشور و قبل از برگزاری مسابقه‌های ورزشی در استان البرز خبر داد و گفت: با این اقدام، نوجوانان و جوانان می‌توانند با بخشی از خواسته‌ها و آرمان‌های شهدا آشنا شوند.

علیرضا جوانمردی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی 12 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده وصایای شهدای البرز به مدت 5 دقیقه در ابتدای برگزاری مسابقات قرائت می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: در این راستا همچنین 55 عنوان برنامه در 5 شهرستان استان توسط این اداره کل در استان البرز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول