اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره سافاری کویر لوت در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشنواره سافاری در کویر لوت در دهه فجر انقلاب اسلامی در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره سافاری کویر لوت در کرمان

محمد‌حسین تجلی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اگر چه استان کرمان به کویری بودن شناخته شده، اما در زمینه گردشگری دارای ظرفیت‌های بالایی است.

وی افزود: اکثر شهرستان‌های استان در اوج زمستان دارای هوایی معتدل گرم و در اوج تابستان‌، معتدل سرد هستند که می‌توانند گردشگرانی را از سوی استان‌های مختلف کشور به سوی خود بکشانند.

تجلی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری زمستانه استان کرمان را از ضروریات دانست و عنوان کرد: با تبلیغات مناسب و برگزاری جشنواره‌های مختلف در مناطق گرمسیر استان می‌توان شاهد افزایش گردشگران در فصل زمستان باشیم.

وی به برگزاری جشنواره سافاری در کویر لوت اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دهه فجر‌ و به همراه افتتاحیه کمپ کویری که برای اقامت گردشگران‌، کویر‌نوردان و آسان‌سازی برگزاری تورهای بیابان‌گردی برنامه‌ریزی شده ‌برپا می‌شود.

تجلی تصریح کرد: برپایی مراسم شب رصد ستاره‌ها در کلوت‌های شهداد‌ و برنامه‌های دیگر گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز لحظاتی به یادماندنی برای گردشگران و فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان باشد.

وی به برنامه‌ریزی برای حضور در جشنواره صدای عشایر در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: این جشنواره با حضور جمع کثیری از عشایر کشور در استان تهران برگزار می‌شود که عشایر استان کرمان در آن نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

تجلی افزود: در این جشنواره آداب و رسوم، صنایع دستی، بازی‌ها، غذاهای و موسیقی محلی عشایر هر منطقه به نمایش گذاشته می‌شود و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های عشایری، صنایع‌دستی و گردشگری هر استان است.

وی از افتتاح هتل سه ستاره بم خبر داد و گفت: هتل کوروش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

تجلی خاطرنشان کرد: حضور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری کیش‌، برگزاری جلسه ستاد تسهیلات نوروزی‌، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بزرگ گردشگری کویر لوت در اسفندماه 91، برگزاری جشنواره شب یلدا در هتل پارس کرمان، برگزاری رالی سیرجان با محوریت معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای رونق گردشگری استان کرمان صورت گرفته است.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول