اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی سرایان خبر داد

واکسیناسیون 193 هزار راس دام سرایان علیه بیماری شاربن

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی سرایان گفت: امسال تعداد 193 هزار و 892 راس دام سبک و سنگین شهرستان سرایان علیه بیماری شاربن واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون 193 هزار راس دام سرایان علیه بیماری شاربن

علی صدیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: تعداد 204 هزار و 630 رأس دام سبک و 3 هزار و 870 راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این شهرستان افزود: تاکنون 192 هزار و 119 نوبت سر رأس گوسفند و بز، یک‌هزار و 191 نوبت سر گاو و گوساله و 582 نوبت سر شتر علیه بیماری شاربن در شهرستان سرایان واکسینه شدند.

نتیجه آلودگی به انگل‌ در دام‌ها، کم شدن محصولات دامی است

رئیس دامپزشکی سرایان با بیان اینکه از علائم آلودگی دام به انگل‌ها، تغییر حالت در پوست است، تصریح کرد: نتیجه آلودگی به انگل‌ در دام‌ها کم شدن رشد و کاهش تولید در محصولات دامی و طیور است.

صدیقی از وجود انگل‌های خارجی در تمامی گونه‌های دامی خبر داد و یادآور شد: برای مبارزه با این آفات که سبب خسارات فراوان به دام‌ها می‌شود عملیات سم‌پاشی در میان دام‌های این شهرستان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون 211 هزار و 600 نوبت سر گوسفند و بز، 4 هزار و 250 نوبت سر گاو و 113 هزار متر مربع بر علیه انگل‌های خارجی بدن دام در سرایان سم‌پاشی شده‌اند.

رئیس دامپزشکی سرایان با اشاره به مرغداری‌های این شهرستان متذکر شد: ساختمان‌های مرغداری باید به روشی ساخته شوند که در زمستان گرم و در تابستان خنک و با رعایت اصول صحیح ساختمان و عایق‌بندی سقف و دیوارها و وجود دستگاه‌های تهویه مناسب از تراکم رطوبت جلوگیری کنند.

وجود 10 واحد فعال مرغداری در سرایان

صدیقی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 10 واحد فعال مرغداری فعال در شهرستان سرایان موجود است.

وی در پایان اذعان داشت: از ابتدای سال جاری 539 هزار و 90 قطعه جوجه‌ریزی صنعتی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول