اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

فساد به ثبات و امنیت جامعه صدمه می‎زند

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد به ارزش‎های دینی و اخلاق جامعه، حاکمیت قانون، عدالت، توسعه پایدار، مردمسالاری، ثبات و امنیت جامعه صدمه می‎زند و تهدیدی واقعی برای همه جوانب است.

فساد به ثبات و امنیت جامعه صدمه می‎زند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله خبره ظهر امروز در سومین همایش ارتقاء سلامت اداری با محوریت نقش دستگاه‎های نظارتی و تقویت فضای فرهنگی و اجتماعی که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: فساد مالی و اقتصادی سایر اشکال و انواع جرایمی همچون پول‌شویی، خیانت، کلاهبرداری و تبانی را نیز تحت‎تاثیر قرار می‎دهد.

وی تاکید کرد: پیشگیری و ریشه‎کنی فساد، مسئولیت همه وزارتخانه‎ها، موسسات و شرکت‎های دولتی، نهادهای عمومی و غیردولتی، بخش خصوصی، تعاونی، تشکل‎های مردم نهاد و جامعه مدنی است گرچه در گذشته تصور می‎شد مبارزه با فساد مسئولیت دستگاه‎های نظارتی است.

پیشگیری و مبارزه موثر با فساد ضروری است/ کسب نامشروع ثروت به اقتصاد ملی، ضربه می‎زند

دبیر شورای دستگاه‎های نظارتی کشور افزود: بررسی‎های جامعه در دنیا نیز نشان داده که بدون همکاری هر یک از نهادها نمی‎توانیم بر فساد فائق آییم.

خبره با تاکید بر اینکه مسئولیت مذکور ناظر به شکوفا شدن فرهنگ مقابله با فساد است متذکر شد: نگرش جامعه و چندبعدی برای پیشگیری و مبارزه موثر با فساد ضروری است.

وی عنوان کرد: کسب غیرقانونی و نامشروع ثروت به اقتصاد ملی، حاکمیت قانون و مردمسالاری دینی ضربه می‎زند.

فساد موضوع فراملی است/ همکاری بین‎المللی برای استرداد اموال به غارت رفته یک ضرورت است

دبیر شورای دستگاه‎های نظارتی کشور با تاکید بر اینکه فساد دیگر موضوع داخلی نیست بلکه موضوع فراملی است خاطرنشان کرد: همکاری بین‎المللی برای استرداد اموال به غارت رفته و مجرمین یک ضرورت است.

خبره بر پیشگیری فساد در زمینه‎های مختلف تاکید کرد و عنوان داشت: اعمال نظارت بر مزایده‎ها، مناقصه‎ها، معاملات و خرید و فروش‎ها، گزینش و آموزش مشاغلی که در برابر فساد آسیب‎پذیر هستند که در صورت اقتضا به چرخش دوره‎ای موجب فساد کمتر می‎شود.

وی گفت: لوایح خوبی بعد از فرمان رهبری در کشور داشتیم که البته برخی از این طرح‎ها اجرایی شده و زمینه را برای پیشگیری و مبارزه با فساد فراهم کرده است.

تصویب قوانین برای افزایش رضایتمندی خدمت‌گیرندگان است

دبیر شورای دستگاه‎های نظارتی کشور به تصویب قوانین اشاره کرد و عنوان داشت: قوانینی از جمله الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد، نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، قانون نظارت بر رفتار قضات، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون اصلاح سازمان بازرسی کل کشور و قانون برنامه پنج‎ساله کشور از جمله قوانینی است که به تصویب رسید.

خبره در خصوص اهداف قوانین مذکور یادآور شد: ارتقاء شناخت در تصمیمات مرتبط با حقوق شهروندی و ارتقا سلامت نظام اداری و بخش خصوصی، احقاق حقوق ارباب‎رجوع، رفتارهای مناسب قانونی از اهداف تصویب قانون در کشور است.

وی بهبود افزایش اعتماد عمومی به دستگاه‎های اجرایی، کمک به اصلاح نظام اداری و افزایش رضایتمندی خدمت‌گیرندگان را از دیگر اهداف تصویب قوانین مذکور در کشور برشمرد.

گلستان رتبه دوم کشوری را در شورای دستگاه‎های نظارتی کسب کرد

دبیر شورای دستگاه‎های نظارتی کشور تاکید کرد: منع دستگاه‎ها به دخالت در امور اقتصادی از محورهای اساسی است که در قانون به آن توجه شده است.

خبره با ابراز خرسندی از اینکه شورای دستگاه نظارتی گلستان یکی از شورهای مطلوب و کاراست بیان داشت: در بین استان‎های کشور خوشبختانه استان گلستان به عنوان دومین شورای کشور انتخاب شده که امیدواریم این روند در آینده ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول