اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین در مجلس:

اعلام ناآگاهی از نتیجه پرونده فساد مالی‌، فرار به جلو است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر عملکرد قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های فساد مالی، گفت: اعلام ناآگاهی از نتیجه پرونده فسادمالی‌بزرگ، فرار به جلو است.

اعلام ناآگاهی از نتیجه پرونده فساد مالی‌، فرار به جلو است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سید حسین نقوی حسینی با تاکید بر عملکرد قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با پرونده‌های فساد مالی، گفت: اگر هر شخصی اطلاعاتی از سوءاستفاده از بیت‌المال و انحرافات مالی دارد و آن را به قوه قضاییه ندهد، شریک جرم محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی مبنی بر اعلام  شدن اسامی 300 نفری که 60 درصد پول کشور را در اختیار گرفته‌اند به قوه قضائیه، گفت: هر کسی در حوزه قانون‌گذاری یا اجرا تخلفات و انحرافات مالی یا سوءاستفاده از بیت‌المال را ببیند، باید سریعا به قوه قضاییه ارجاع دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که قوه قضاییه از حقوق ملت دفاع می‌کند و در رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ، بسیار قاطعانه و محکم عمل کرد، همواره آمادگی برای رسیدگی به تخلفات و انحرافات مالی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان فساد بزرگ مالی برخی در ابتدا اعلام کردند که اصلا اختلاسی صورت نگرفته است و وقتی فهمیدند این اتفاق رخ داده است، تقصیر را بر گردن دیگران انداختند و حال مدعی شدند که عاقبت رسیدگی به این پرونده و احکام آن چه شد، که این اظهارات نوعی فرار به جلو است.

نقوی‌حسینی، با بیان اینکه مرجع رسیدگی به تخلفات مالی یا خسارات وارد شده به اعتبار کشور، قوه قضاییه است، ادامه داد: حال اگر هر شخصی اطلاعاتی از سوءاستفاده از بیت‌المال و انحرافات مالی دارد و آنها را به قوه قضاییه به عنوان مرجع صالح برای رسیدگی به این تخلفات، معرفی نکند، شریک جرم محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: معرفی متخلفان و مفسدان مالی به قوه قضاییه و مجازات این افراد، به افزایش اعتماد مردم از سیستم اداری و مالی و کاهش احتمال تکرار چنین تخلفاتی همچون تخلف بزرگ مالی، منجر خواهد شد.

بر پایه این گزارش، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به اظهارات اخیر رئیس جمهور در مورد اینکه 300 نفر 60 درصد پول کشور را در اختیار دارند اشاره کرد و گفت: اسامی این افراد به قوه قضائیه اعلام نشده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در پرونده فساد بزرگ بانکی جرم‌ها و تخلفات زیادی کشف شد، گفت: عده‌ای می‌گویند ما نفهمیدیم چه شد در حالی که خودشان را به نفهمی زده‌اند، مردم کوچه و بازار هم فهمیدند چه شد.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول