اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه به ترغیب این فرهنگ کمک خواهد کرد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی ایستگا‌ه‌های مطالعه به ارتقای فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب بیش از هر زمان دیگر کمک خواهد کرد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه به ترغیب این فرهنگ کمک خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه مشترک کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن شهید باهنر استانداری اظهار داشت: هر جامعه و مجموعه‌ای برای خود آداب و سنن خاصی دارد که ما با مطالعه کتاب به آداب و سنن و اعتقادات مردم در جوامع مختلف بشری پی برده و با ویژگی‌های آنان آشنا می‌شویم.

وی از ایجاد و احداث ایستگاه‌های مطالعه در نقاط پرتردد استان خبر داد و افزود: با دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و مدارس و ... می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین جوانان و دانشجویان گسترش دهیم تا بدین طریق روز به روز شاهد افزایش کتابخوانی در جامعه باشیم.

استاندار اردبیل تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در افزایش گرایش جامعه به مطالعه حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: مطالعه کتاب و حضور در کتابخانه یکی از سالم‌ترین شیوه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت و موثرترین ابزارها در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی است.

نیکزاد از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا با تعامل و همکاری یکدیگر در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه کتاب و کتابخوانی و آماده کردن زیرساخت‌های مطالعه، افزایش نشر کتاب، بهسازی فضای کتابخانه‌ها و ارائه خدمات مطلوب در این خصوص گام‌های اساسی بردارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای بالا بردن سرانه مطالعه، رسانه‌ها نیز با ایجاد انگیزه مردم را به کتابخوانی و مطالعه سوق دهند تا مردم بیشتر به سمت کتابخوانی روی آورند.

در این جلسه معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با بیان اینکه کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: کتاب عامل ماندگاری علم و معرفت و انتقال دانش به نسل‌های آینده و موجب هدایت انسان‌ها است.

سید جواد سادات فاطمی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان را در مقایسه با میزان کشوری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک وظیفه شرعی است و دست‌اندرکاران امر بایستی در این زمینه با احساس مسئولیت موضوع را پیگیری و در راستای تقویت و افزایش میزان مطالعات بستر مناسبی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به بیان مسائل و مشکلات و اقدامات انجام یافته در زمینه احداث کتابخانه در سطح استان، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه سیار در نقاط پرتردد و ‌حمایت و تشویق و ترغیب افراد جامعه به مطالعه کتاب پرداختند.

انتهای پیام/62005/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول