اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

22مسابقه کتابخوانی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری 22 مسابقه کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان به دو صورت آنلاین و مکتوب خبر داد.

22مسابقه کتابخوانی در قم برگزار می‌شود

علی فریدونی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مسابقات کتابخوانی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی استان قم است که هم‌زمان با سراسر کشور در قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از میان 22 مسابقه برگزار شده، 18 مسابقه به شکل آنلاین و چهار مسابقه به صورت مکتوب برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم هدف از برگزاری این مسابقات را  آشنایی عموم مردم با کتاب‌های برتر و ترویج مطالعه مفید در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: این مسابقات به منظور تشویق مردم به سمت مطالعه کتاب‌های تاثیر گذار و مرتبط با اهداف عالی انقلاب اسلامی و آشنایی عموم مردم با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

فریدونی خاطرنشان کرد: 12 مسابقه آنلاین مربوط به عموم مخاطبین است، دو مسابقه وی‍ژه کتابداران و چهار مسابقه ویژه نابینایان، کم‌بینایان و معلولین جسمی و حرکتی است.

وی تصریح کرد: کتاب‌های قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انسان 250 ساله، ویرانه دروازه شرقی، نگاهی قرآنی به فشار روانی، تربیت کودک در جهان امروز، دینی که حسین به انسان‌ها آموخت، حماسه تلخ، نقشه نقش بر آب، خورشید مغرب، فریادگر توحید، راه فردا، داستان‌های شگفت‌انگیز، شکست تابوها، آینه راز، میوه درمانی، حکایت درمانی، هزارپا و لالایی برای دختر مرده منابع مسابقات کتابخوانی آنلاین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار کرد: منابع مسابقات آنلاین معمولا در کتابخانه‌ها وجود دارد و در غیر این صورت برای آن‌ها ارسال می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند فایل پی‌ دی ‌اف کتاب‌ها را از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای دریافت کنند.

فریدونی گفت: مسابقات آنلاین از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای ایران به آدرس www.booki.ir برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این شبکه از امکانات زیاد آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مکتوب به صورت چکیده و خلاصه نویسی برگزار می‌شود بیان کرد: این مسابقات برای سه گروه کتابداران، اصناف و مددجویان در نظر گرفته شده است و مسابقه جدول کتاب‌شناسی برای عموم مخاطبین برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم مهلت شرکت در مسابقات مکتوب را 25 دی عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان شرکت در مسابقات مکتوب، می‌توانند برگه‌های مربوط به این مسابقات را از کتابخانه‌های عمومی استان دریافت کنند.

فریدونی با اشاره به برنامه‌های مربوط به دهه بصیرت خاطرنشان کرد: نصب پوستر، تراکت و بنر، برگزاری نمایشگاه اربعین حسینی و نمایش‌ کتاب‌هایی با موضوع امام حسین و نهضت‌آزادی بخش عاشورا از برنامه‌هایی است که از 9 تا 19 دی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری جلسات کانون‌های ادبی، کانون‌های قرآن و قرائت قرآن، زیارت عاشورا، خطبه‌های نهج‌البلاغه و برگزاری جلسات قصه خوانی ویژه کودکان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم ذکر کرد.

انتهای پیام/2258/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول