اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردبیل خبر داد

راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعه کتاب

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: در گرامیداشت ایام دهه فجر و برای اولین بار، پنج ایستگاه مطالعه کتاب در مرکز استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار داشت: با افتتاح و راه‌اندازی این پنج ایستگاه در فضاهای پرجمعیت و پرتردد شهری فرصتی فراهم می‌آید تا علاقمندان از ایام فراغت خود برای مطالعه کتاب‌های کوچک و جیبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها، کتاب‌ها در عناوین و موضوعات مختلف در اختیار علاقمندان قرار گرفته شده تا اهالی فرهنگ، ادب، هنر، کتاب و کتاب‌خوان بتوانند از ظرفیت به وجود آمده استفاده کرده و دامنه اطلاعات و آموخته‌های خود را زیادتر کنند.

دبیر خاطرنشان کرد: البته طرح توسعه این ایستگاه‌ها در دستور کار است که سعی می‌کنیم در سال‌های آینده بر تعداد و دامنه آن افزوده شده تا شهروندان با خیالی راحت و آسوده بتوانند از بهترین فرصت‌ها در مطالعه و علم‌آموزی استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: در کنار آشنایی بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با فرهنگ کتاب، این ایستگاه‌ها در ترویج ناب‌ترین فرهنگ با اصالت ایرانیان که همان اشتیاق به دانش آموختن است، راه‌اندازی شده و همه شهروندان می‌توانند از مزایای آن بهره بگیرند.

وی بیان کرد: 15 کتابخانه عمومی در مرکز استان به صورت دولتی و مشارکتی فعالیت می‌کنند که به نظر می‌رسد، پراکندگی این کتابخانه‌ها فرصتی را فراهم کرده تا علاقمندان بتوانند از این منبع عظیم استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری اردبیل ادامه داد: هم‌اکنون یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

دبیر گفت:‌ در آینده‌ای نزدیک بیش از 30 میلیون تومان برای کمک به توسعه کتابخانه‌های عمومی اردبیل اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از کسب رتبه برتر کتابخانه مرکزی اردبیل، شیخ صفی و شهید مطهری به خاطر فعالیت‌های مثبت و مؤثر در سال‌جاری به عنوان کتابخانه‌های برتر کشوری خبر داد.

سرپرست فرمانداری اردبیل افزود: 23 هزار نفر هم‌اکنون عضو کتابخانه‌های عمومی اردبیل هستند که با مراجعه حضوری و همچنین دریافت کتاب و مطالعه آن در منازل از مزایای مطلوب این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند.

دبیر تصریح کرد: بیش از 190 هزار جلد کتاب در 9 ماهه امسال برای مطالعه به مراجعه‌کنندگان به امانت داده شده است تا بتوانند از این فرصت بهینه استفاده کنند.

وی همچنین از برگزاری 22 مسابقه مکتوب و آنلاین با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در مرکز استان به صورت ماهانه خبر داد.

انتهای پیام/62001/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول