اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر تاکید کرد

لزوم سوق دادن جوانان به امر کتابخوانی

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: باید با آگاه‌سازی جوانان و همچنین تبلیغ در امر کتابخوانی جوانان را به سمت کتاب سوق دهیم.

لزوم سوق دادن جوانان به امر کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نورالدین رفیعی پیش‌ازظهر امروز در جمع کتابداران این شهرستان با بیان اینکه امر کتاب‌خوانی یکی از مهمترین مسائل فرهنگی است، گفت: ما باید با آگاه‌سازی جوانان و همچنین تبلیغ در امر کتابخوانی جوانان را به سمت کتاب سوق دهیم.

وی افزود: خانواده‌ها باید دوستی با کتاب را به کودکان و جوانان خود بیاموزند تا ایشان با مطالعه در آینده فرد مفیدی برای جامعه خود باشند.

فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: با قرار گرفتن جامعه در عصر انفجار اطلاعات، همچنان کتاب جایگاه شاخص خود را حفظ کرده است و مردم کتاب را به عنوان یاری مهربان دوست می‌دارند.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم بیان داشت: دولت دهم همچون دولت نهم توجه ویژه‌ای به توسعه کتابخانه‌ها در جامعه دارد و تمامی تلاش خود را بر محوریت فعالیت‌های فرهنگی قرار داده است.

رفیعی افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه شهرستان ابهر یکی از رتبه‌های نخست کتاب و کتابخوانی است، ابراز داشت: مسئولان در این زمینه کارهای بزرگی کرده و توانسته‌اند با روحیه معنویت و با سرمایه‌گذاری در این بخش رتبه‌های ممتازی را کسب کنند.

وی افزود: در بیستمین دوره هفته کتابخوانی پنج برابر شدن شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در دولت نهم و دهم جشن گرفته شد.

وی اضافه کرد: همچنین رادیو کتاب و راه‌اندازی کتابخانه صبا در تنب کوچک به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به شاخص‌های کتاب و کتاب‌خوانی شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود توانسته است که در تمام بخش‌های اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی در کشور جایی برای خود باز کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/73001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول