اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

باید فرهنگ کتابخوانی در کشور همگانی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: یکی از کارهای اساسی در حوزه فرهنگی همگانی کردن فرهنگ کتابخوانی در کشور است.

باید فرهنگ کتابخوانی در کشور همگانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سیف الله مطلبی در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتاب وکتابخوانی رابطه مستقیم با فرهنگ جامعه دارد و در حوزه فرهنگ،باید قوی،پرقدرت و موثر وارد شویم.

وی تاکیدکرد: یکی از مبناهای حوزه فرهنگی و کار فرهنگی را بخش کتاب وکتابخوانی بوده زیرا کتاب وکتابخوانی در فرهنگ جامعه تاثیر به سزایی دارد.

معاون سیاسی،امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: بر همین اساس می‌توان با انجام تمهیدات لازم ،برای پرکردن اوقات مردم،به خصوص درمنازل برای پدران ومادران و فرزندانمان برنامه ریزی مطلوبی انجام دهیم.

معاون سیاسی ،امنیتی استاندارخراسان شمالی با اشاره به خدمات ارزنده دولت در بخش‌های گوناگون به خصوص در حوزه‌های فرهنگی ،خاطرنشان کرد: دولت‌های نهم و دهم در مقایسه با دولت‌های قبلی فعالیت‌های چشمگیری در حوزه فرهنگی و توجه ویژه  به حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان داشته است و این اهتمام دولت  به حوزه‌های مختلف فرهنگی است.

سیف الله مطلبی ،رویکرد اصلی دولت را  توجه ویژه به تأمین و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و رفع خلاهای موجود در این حوزه دانست  و افزود:  این رویکرد تا پایان دولت دهم با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، معاون سیاسی ،امنیتی استانداری خراسان شمالی همچنین با حضور در کتابخانه عمومی دهخدا و کتابخانه الزهرا بجنورد ، از این مراکز فرهنگی بازدید به عمل آورد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی هم در این بازدیدها اعلام کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از رتبه سی‌ام کشوری به رتبه ششم در سال 89  و  در سال 90 به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته‌اند.

علی رحیمی گفت:بیشترین رشد سرانه مطالعه کشور طی دوسال اخیر، مربوط به خراسان شمالی بوده است که بر اساس گزارش شورای فرهنگ عمومی کشور، سرانه مطالعه در استان از 43دقیقه و 58ثانیه در سال 88 به 71 دقیقه و 30 ثانیه در سال 90 رسیده است و این در حالی است که سرانه مطالعه کشور 75 دقیقه است.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول