اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل مطرح کرد

استفاده از حسینیه‌ها برای کتابخوانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل گفت: می‌توان از حسینیه‌ها و تکایا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و رفع کمبود‌ها در این زمینه استفاده کرد.

استفاده از حسینیه‌ها برای کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، قاسم حامدی صبح امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان این‌که حسینیه‌ها در سال فقط یک یا دو ماه مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: اگر از این حسینیه‌ها برای تالار قرائت استفاده شود می‌تواند کمبود فضای کتابخانه‌ای را جبران کند.

وی با اشاره به این‌که محیط تکایا فضای خوبی برای مطالعه است، اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند حسینیه‌ها و مساجد را تجهیز کرده و بخشی از آن‌ها را به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار دهد.

عضو شورای شهر آمل با اعلام این‌که می‌توان برای توسعه کتابخوانی، کتابخانه‌های اشخاص و نهادها را در شهرستان شناسایی کرد، گفت: به عنوان مثال حوزه علمیه خواهران، غنی‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور را دارد یا افرادی در سطح شهر هستند که منابع مهم کتابخوانی را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: می‌توان با شناسایی این افراد کمبود میزان کتاب و دسترسی به منابع را جبران کرد.

این مسئول با اشاره به این‌که در استان‌های دیگر نیم درصد شهرداری‌ها به طرح‌های قابل اجرای کتابخانه‌های عمومی پرداخت می‌شود، افزود: آمل در کشور حرف اول را در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها می‌زند اما این نباید به این معنا باشد که پول شهر را به حسابی واریز کنیم و بعد نتوان از آن برای توسعه کتابخوانی شهر استفاده کرد.

وی با بیان این‌که زمین انتخاب شده برای کتابخانه مرکزی آمل در بستر رودخانه قرار دارد، گفت: شهرداری خود در این زمین مستأجر است و نمی‌تواند آن را به بخش دیگری واگذار کند در کنار این‌که این امر تهدیدی جدی برای این مجموعه است چون خطر سیل در این منطقه وجود دارد.

حامدی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری زمینی به میزان سه هزار متر برای ساخت کتابخانه مرکزی آمل معرفی می‌کنیم.

انتهای‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول